لزوم آینده‌نگری مدیریت پسماند در طرح‌های جامع

به گزارش ایسنا، محمد تقی‌زاده در جلسه مدیریت پسماند استان تهران گفت: تهیه طرح جامع مدیریت پسماند برای شهر تهران باید به این معنا باشد که وضع موجود مورد بحث و بررسی قرار گیرد و آینده‌نگری نسبت به موضوع پسماند داشته باشد. ما در حوزه پسماند مراحل مختلف از جمع‌آوری، پردازش و حمل‌ونقل را باید مورد توجه قرار دهیم و این موضوعات است که باید در طرح جامع به طور دقیق برای آینده اعتماد نو به نقل از برنامه داشته باشد.

وی افزود: باید در طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران ساماندهی و چشم‌انداز براساس وضع موجود و ظرفیت‌هایی که در این شهر وجود دارد، تعیین شود. تا کی در شهر تهران باید شاهد حضور مخازن زباله باشیم که از حیث سیمای بصری، بیماری‌ها و با وجود دورگردها شاهد مشکلات و معضلات متعدد باشیم. قطعاً زیبنده این کلانشهر نیست که به عنوان یک الگو همچنان با این مشکل روبه‌رو باشد.

وی ادامه داد: باید برای تفکیک از مبدأ اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی داشته باشیم و آن را به عنوان یک فرهنگ در جامعه معرفی کنیم. باید در این مسیر از اپلیکیشن‌ها نیز بهره بگیریم که خوشبختانه شهرداری تهران از این اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کند اما باید مشخص باشد که در چه حوزه‌هایی و چه میزان از آنها بهره گرفته می‌شود. برخی مناطق کارهای خوبی انجام داده‌اند اما برخی در این حوزه عقب هستند.

معاون استاندار تهران تاکید کرد: انتشار بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) یکی از دغدغه‌های موجود است و یکی از علت‌های آن شیرابه‌های مجموعه آرادکو است. لذا باید براساس اعتماد نو به نقل از برنامه زمان‌بندی شده نسبت به کنترل و ساماندهی آنها اقدام کنیم.

نجات جان ۹ زلزله‌زده ترکیه‌ای توسط تیم جستجو و نجات ایران/ خروج ۷۰ جسد از زیر آوار+ عکس
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

دکمه بازگشت به بالا