جزئیاتی از نحوه برگزاری انتخابات الکترونیکی شورایاری‌ها در پایتخت

به گزارش ایسنا، حمید طهایی با بیان اینکه درحال حاضر ۱۷۷۴ شعبه رأی گیری در تهران وجود دارد، اظهار کرد: مبنا و اساس کار تعیین محل شعب و تعداد شعب با اساس کار انتخابات دوره‌ی چهارم شورایاری‌ها یکسان است و تغییرات جدی و اساسی توسط هیئت اجرایی مرکزی صورت نگرفته است. تنها تغییری که صورت گرفته این است که تعداد صندوق‌ها از دوره قبل بیشتر خواهد بود. 

وی با اشاره به اینکه هرشعبه یک دستگاه احراز هویت و دو تا سه صندوق خواهد داشت، گفت: ممکن است در گذشته، در سیستم دستی تخلفاتی صورت گرفته باشد، اما در سیستم مکانیزه این تخلف به صفر خواهد رسید.

طهایی در مورد نحوه رأی دادن بیان کرد: زمانی که فرد وارد شعبه می‌شود با در دست داشتن کارت ملی و شناسنامه به اپراتور مراجعه می‌کند. بعد از تحویل مدارک، اپراتور اطلاعات رأی دهنده را وارد سیستم می‌کند و سیستم سه مورد شامل هویت فرد، اینکه سن رأی دهنده بالای ۱۸ سال باشد و رأی دهنده در شعبه دیگری رأی نداده باشد را بررسی می کند. 

وی افزود: رأی دهنده بعد از تحویل کارت تعرفه و شارژ آن توسط اپراتور با قرار گرفتن در پشت صندوق، رای خود را ثبت می‌کند. زمانی که فرد کد سه رقمی کاندیدای مورد نظر را شماره گیری می‌کند، نام و نام خانوادگی کاندیدا به همراه عکس وی به رأی دهنده نشان داده می‌شود. هر رای دهنده مجاز است به ۹ کاندیدای شورایاری رأی دهد. بعد از انتخاب و ثبت اولیه کد کاندیدای مورد نظر، سیستم به فرد اجازه‌ اصلاح یا حذف کاندیدا را می‌دهد، اما بعد از ثبت نهایی دیگر اجازه‌ی اصلاح داده نمی شود.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی منتشر شد
هم اکنون بخوانید

طهایی تاکید کرد: در داخل دستگاه فرد می‌تواند دوباره یک کپی از اسامی را مشاهده کند که این پرینت داخل صندوق قرار می‌گیرد. اگر در بررسی به شکایات لازم شد صندوق بازبینی شود آنچه در حافظه صندوق ثبت شده با آنچه در پرینت داخل مخزن صندوق قرار گرفته تطبیق داده خواهد شد.

براساس گزارش شهرنوشت، دبیر ستاد اجرایی پنحمین دوره انتخابات شورایاری های تهران با تأکید براینکه سیستم رأی گیری به هیچ مرکز ارتباطی متصل نیست و به صورت آفلاین خواهد بود، گفت: بر اساس اطلاعاتی که دستگاه احراز هویت دارد می‌توان آمار تعداد مراجعه کنندگان به شعب را لحظه به لحظه چک کرد اما آرا برای هیچکس مشخص نخواهد بود. بعد از اتمام ساعت رأی گیری، فرد مسئول با یک رمز عبور مشخص کلیه اطلاعات صندوق را تخلیه می‌کند و به سیستم مرکزی تحویل می‌دهد. در پایان مشخص خواهد شد که هرشعبه و هر صندوق چه تعداد رأی را اخذ کرده است. 

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا