تلاش برای گسترش روابط فرهنگی و سیاسی میان ایران و پاکستان

به گزارش ایسنا مراد علی‌شاه امروز در دیدار با استاندار خراسان رضوی، اظهار کرد: امیدوارم امروز بیشتر با استان خراسان و شهر مشهد آشنا شوم. من از جانب ایالت خود ایران را کشور برادر می‌دانم و آمادگی گسترش روابط را دارم.

وی افزود: قصد اول من زیارت بود و برای اولین بار است که برای زیارت آمدم اما این سفر بهانه‌ای برای آشنایی با شما و خراسان و راهی برای گسترش روابط شد.

علی‌شاه با بیان اینکه من برای گسترش روابط فرهنگی و سیاسی اعلام آمادگی می‌کنم، عنوان کرد: گسترش روابط برای ایران و پاکستان بسیار اهمیت دارد زیرا زائران زیادی برای زیارت به مشهد می‌آیند. در حال حاضر روابط ما در سطح خوبی قرار دارد.

سروزیر ایالت سند پاکستان گفت: همیشه تلاش ما بر این بوده که روابط ما با ایران خوب باشد و حتی در سطح بین المللی با نظرات هم هماهنگ باشیم. صادرات کالا برای ما اهمیت زیادی دارد و همواره به دنبال این بودیم که موانع احداث خط لوله صلح برطرف شده و صادرات گاز ایران با پاکستان آغاز شود.

وی بیان کرد: کراچی شهر اقتصادی پاکستان است و من بعد از این ملاقات تلاش می‌کنم تا روابط تجاری بین مشهد و کراچی بیشتر از این شود. روابط تجاری اکنون در آن سطح نیست اما باید برقرار شود.

علی‌شاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر پاکستان در بحران اقتصادی به سر می‌برد و ما به دنبال این هستیم که روابط اقتصادی بهتری با کشورهای همسایه مانند ایران برقرار کنیم. ما یکی از تولیدکنندگان زغال‌سنگ هستیم که تمایل به گسترش آن داریم.

موسوی در سفارت ایران در آذربایجان مستقر شد
هم اکنون بخوانید

سروزیر ایالت سند پاکستان افزود: ما برای معادن زغال‌سنگ خود نیاز به متخصص داریم که تمایل داریم از ایران متخصص بیاوریم تا معادن ما را بررسی کنند. همچنین پاکستان با کمبود برق مواجه است و دوست داریم که احداث نیروگاه‌های برق کراچی توسط متخصصان ایرانی انجام شود.

وی ادامه داد: از شما دعوت می‌کنم که سفری به کراچی داشته باشید و با ظرفیت‌های این شهر که مرکز اقتصادی پاکستان است، آشنا شوید.

در ادامه این جلسه غلام‌عباس ارباب‌خالص، رئیس نمایندگی وزارت خارجه شمال و شرق کشور اظهار کرد: این سفر، اولین سفر سروزیر ایالت سند پاکستان به مشهد است. ما حدود ۸ سال پیش قرارداد خواهرخواندگی با کراچی امضا کردیم که با سفر شهردار امضا شد و تاکنون آن را حفظ کردیم.

وی افزود: از آن به بعد هیأت‌های اقتصادی و فرهنگی به خراسان و کراچی سفر کرده و اعتماد نو به نقل از برنامه‌هایی را اجرا کردند.

ارباب‌خالص گفت: روابط ایران و پاکستان در حوزه فرهنگی و اقتصادی در جریان بوده اما نیاز است که تقویت شده و گام جدیدی در جهت این روابط برداشته شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا