از آشنایی با آلاینده ازن تا میزان حقوق دریافتی وزرا

به گزارش ایسنا، اداره اخبار اجتماعی امروز (۱۷ تیر ماه) ۵۶ خبر، مصاحبه و گزارش روی خروجی خود منتشر کرده که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه آمده است. با کلیک روی تیتر اخبار متن کامل آن‌ها در سایت قابل مشاهده است:

بازپس گیری ۲۰۰ ملک و خودرو از مدیران سابق شهرداری

عبدالحمید امامی – معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران- از باز پس گیری ۸۰ ملک از مدیران سابق شهرداری تهران خبرداد.

وی در مورد بازپس گیری ۲۰۰ خودرو سازمانی و املاک که بنا به گفته شهردار تهران همچنان در اختیار مدیران سابق شهرداری گفت: سازمان املاک شهرداری تهران پیگیر بازپس‌گیری املاک و خودروها از کسانی است که دوره تکریم آنها پایان یافته است، به خصوص در مورد املاک، واحدی برای «تخلیه» فعال شده چراکه کلیه واحدهایی که در اختیار اشخاص است، غیرمجاز است و حتی اگر افراد حاضر به تخلیه املاک شهرداری نباشند از روش‌های قانونی استفاده می‌کنیم و اقدام قضائی انجام می‌گیرد.

وزیر کشور: بر سر روستاییان منت نگذارید

به گفته رحمانی فضلی – وزیر کشور- برخورداری روستاییان از امکانات حق شرعی، قانونی و انسانی آنان است. لذا اگر به روستاها توجهی می‌شود نه تنها نباید بر سر روستایی منت گذاشته شود بلکه باید از آنان به دلیل عدم توسعه و توازن پوزش طلبید.

وی اظهار کرد: نباید با پدیده روستا به عنوان مکان برخورد کرد بلکه باید برمبنای ماهیت و حقیقت موضوع ارزش گذاری کرد که حقیقت و ماهیت انسان‌ها هستند. فرقی میان انسان‌هایی که در شهر و روستا زندگی می‌کنند وجود ندارد پس توجه ما به موضوع روستا باید از منظر انسانی باشد زیرا کسانی که در روستا زندگی می‌کنند همانند انسان‌ها در شهر نیازهایی دارند.

ماجرای پیامک‌های بسیج ملی کنترل فشارخون / سرانجام بیماران شناسایی شده در طرح

دکتر علیرضا رئیسی -معاون بهداشت وزارت بهداشت- با اشاره به فعالیت بسیج ملی کنترل فشارخون بالا تا ۱۵ تیرماه در سراسر کشور درباره نتایج به دست آمده از این طرح همچنین پیامک‌هایی که برای شرکت کنندگان در این طرح ارسال شده، توضیحاتی را ارائه داد.

حالِ ریحانه و «قلبش» خوب است + فیلم

۱۱ روز از تپش‌های زندگی در قلبش می‌گذرد. حالا آرام آرام آغوشش را برای زیستن باز می‌کند و آرزوهایش را یکی یکی در سر می‌پروراند…. ریحانه، دخترک ۱۴ ساله تهرانی که ۱۱ روز پیش قلبِ پسرکی ۱۶ ساله را که به دلیل تصادف با موتور دچار مرگ مغزی شده بود، برایش پیوند زدند، امروز در سلامت روی تخت بیمارستان نشسته و منتظر است تا خیلی زود به خانه‌اش رود و روزها را لحظه لحظه زندگی کند.

مشکل بیمه‌ای و دارویی هموفیلی‌ها + پاسخ وزارت بهداشت

مصونیت بهبودیافتگان از کرونا ممکن است ماه‌ها دوام آورد
هم اکنون بخوانید

پرونده‌سازی‌های جدید بیمه‌ها برای بیماران هموفیلی، چالش جراحی‌های ارتوپدی و مشکل دارویی‌شان در دو استان مرزی دغدغه‌هایی است که این روزها خاطر این بیماران را مکدر کرده است.

احمد قویدل – مدیر عامل کانون هموفیلی ایران- درباره وضعیت دارویی بیماران هموفیلی با اشاره به نقش تحریم‌ها و عدم تأمین منابع گفت: اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند دارو تحریم نیست، یک جمله عوام‌فریبانه برای فریب افکار عمومی جهانی است. دسترسی به دارو تابع فرآیندهای پیچیده‌ای است حتی اگر فرض کنیم که راست می‌گویند و دارو تحریم نیست، باید پرسید با وجود تحریم‌ها چگونه این دارو را بخریم؟ با توجه به محدودیت‌های مالی که برایمان ایجاد کرده‌اند، می‌توان نتیجه گرفت که دارو هم تحریم است. معتقدم فشار تحریم‌ها در حوزه درمان و داروها جان بیماران را به خطر می‌اندازد.

میزان «حقوق» دریافتی وزرا / داستان حقوق‌های نجومی جمع شد

محمد شریعتمداری – وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی – با بیان اینکه ما در سامانه شفافیت به‌طور طبیعی حقوق ۱۲۰ نفر از مدیران اصلی شرکت‌های صندوق بازنشستگی کشوری را منتشر کردیم که از این تعداد سه نفر دریافتی‌های بیش از حدمجاز و مقرر در مقررات و قوانین ابلاغی داشتند، گفت: همانجا هم اعلام شد که بخشی از این‌ها به حساب صندوق بازگشت داده شده و مابقی هم عودت داده می‌شود.

آن سوی دیوار «ساماندهی کودکان» چه می‌گذرد؟

بسیاری از آن کودکانی که پنجه فقر گلویشان را فشرده و برای کار راهی خیابانشان کرده بود، حالا با اجرای طرحی به نام «ساماندهی کودکان کار و خیابان» در مرکزی به نام “یاسر” در جنوب تهران به هم رسیده‌اند. آرزوها، دغدغه‌ها و حتی غم‌های اغلب کودکان کار شبیه هم است؛ هیچکدام در سنی نبوده‌اند که با اراده و انتخاب آزادانه خود وارد این چرخه شوند اما حالا بسیاری از آنها چاره دیگری ندارند. دلشان می‌خواست درس بخوانند، اگر دغدغه نان نبود. اگر چشمان منتظر خواهرها و برادرهای کوچک‌ترشان به دسترنج هر ماهشان نبود، شاید کودکان مرکز یاسر امروز اینجا نبودند.

استعلام از نهادهای قانونی درباره اعمال «حداقل حقوق» برای دانشجو معلمان

علی الهیار ترکمن – معاون اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش- با بیان اینکه حقوق دانشجومعلمان بر اساس قانون متعهدین خدمت تعیین می‌شود و اصلاح آن برای اعمال حداقل حقوق، نیازمند اخذ استعلام از نهادهای قانونی است، گفت: در حال پیگیری هستیم تا اگر مجوز دادند که دانشجومعلمان هم مشمول اعمال حداقل حقوق هستند. قطعاً احکام را اصلاح خواهیم کرد، در غیر این صورت چنین اتفاقی نمی‌افتد.

خانواده‌ها پشت درهای دبستان پلمب شده “زیوری” / استانداری پیگیر است

هفته گذشته اخباری مبنی بر احتمال پلمب ۱۱ مدرسه تحت مالکیت بنیاد شهید منتشر و در پی آن در روز ۱۰ تیرماه دو مدرسه ابتدایی دخترانه “زیوری” در منطقه ۲ و مدرسه پسرانه “شهدای هسته‌ای” در منطقه ۳ تهران پلمب شدند. اولیای دبستان دولتی زیوری به دنبال مشکلات ایجاد شده برای آنها در مقابل این مدرسه جمع کردند و خواستار تعیین تکلیف نهایی این موضوع شدند.

امدادرسانی به ۱۹۲ نفر در سوانح جوی ۷ استان
هم اکنون بخوانید

آشنایی با عامل آلودگی هوای این روزهای تهران + توصیه‌های بهداشتی

محسن روشنی – مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران- ضمن اشاره به چگونگی تولید آلاینده ازن و تفاوت آن با لایه ازن گفت: آلاینده ازن طی ظهر و عصر روزهای تابستانی به بیشترین مقدار خود می‌رسد. از این رو به افراد جامعه به ویژه گروه‌های حساس توصیه می‌کنیم که بین ساعات ۱۲ تا ۱۸ فعالیت خود در فضاهای باز را کاهش دهند.

کیفیت هوای تهران از ابتدای سال تاکنون ۱۶ روز در شرایط نامطلوب قرار داشته است که علت آن در تمام روزها افزایش غلظت آلاینده ازن بود. هوای تهران پیش از این عموماً در پاییز و زمستان تحت تأثیر آلاینده‌هایی همچون ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون قرار می‌گرفت و در برخی روزها نیز ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون هوای پایتخت را آلوده می‌کرد. در این میان کمتر صحبت از آلاینده‌ای به نام ازن بود. این آلاینده حدود سه سال است که در ماه‌های گرم سال هوای پایتخت را آلوده می‌کند. از این رو طی سال گذشته ۱۶ روز از هوای تهران را برای حساس‌ها ناسالم کرد اما امسال تاکنون ۱۵ روز از هوا را ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز را ناسالم برای همه افراد کرده است.

آخرین وضعیت زلزله مسجد سلیمان؛ افزایش مصدومان به ۴۰ تن

اسماعیل نجار – رئیس سازمان مدیریت بحران کشور- با اعلام آماده باش تمامی دستگاه‌های امدادی در پی زلزله مسجد سلیمان از مرگ یک تن تا کنون خبر داد.

تخریب بیش از ۵۰ درصدی هشت خانه در پی زلزله مسجد سلیمان

مرتضی سلیمی – رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر- از ترک‌های جزئی منازل در ۱۰ روستا و تخریب بیش از ۵۰ درصدی هشت خانه در پی زلزله مسجد سلیمان خبر داد.

پنج خبر پربازدید اداره اجتماعی طی امروز عبارتند از:

دستگیری مردی که زنش را طعمه مردان کرده بود

آشنایی با عامل آلودگی هوای این روزهای تهران + توصیه‌های بهداشتی

ماجرای پیامک‌های بسیج ملی کنترل فشارخون / سرانجام بیماران شناسایی شده در طرح

میزان «حقوق» دریافتی وزرا / داستان حقوق‌های نجومی جمع شد

برخورد جدی با کشف حجاب در فرودگاه‌ها / ممنوعیت ورود ۱۰ قلم داروی حجاج به عربستان

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا