۲۰ تیر، آخرین مهلت تکمیل مدارک داوطلبان انتخابات شورایاری‌ها

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است:  «مدیریت شهری تهران با هدف افزایش مشارکت در اداره شهر و بهبود ساختارهای ایجاد شده با رویکرد جدید، در حال برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها در سطح شهر تهران است.

فرآیند ثبت ثبت نام تا اخذ آرا در این انتخابات به صورت مکانیزه انجام خواهد شد. ثبت نام نامزدها از تاریخ سوم تا دهم تیرماه ۹۸ تعیین شده بود که با تصمیم هیأت نظارت مرکزی تا ۱۵ تیرماه تمدید شد. داوطلبانی که ثبت نام‌اولیه را انجام داده، اما به دلیل نقص مدارک فرآیند نام نویسی‌شان کامل نشده تا روز بیستم تیرماه ۹۸ فرصت دارند نقص مدارک مربوط به ثبت نام را برطرف کنند.

انتخابات پنجمین دوره شورایاری‌های شهر تهران روز چهارم مردادماه برگزار خواهد شد.

در این دوره ۱۲ هزار و ۳۰۶ نفر از شهروندان تهرانی داوطلب حضور در شورایاری شده اند که ۲۴.۷ درصد از آنها را زنان تشکیل می‌دهند. گروه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال با ۵۳ درصد فراوانی نیز بیشترین جمعیت داوطلبان را به خود اختصاص داده اند.

بر اساس گزارش شهرنوشت، با توجه به شناخت و اعتماد به تخصص و تعهد نامزدها، حمایت و پشتیبانی محله‌ای از داوطلبان و مشارکت حداکثری و اقبال شهروندان برای حضور در این انتخابات می‌تواند راه گشای آینده برای تصمیم گیری در امور محلی و کمک به رشد این نهاد اجتماعی باشد. این امر می‌تواند با تقویت جایگاه شورایاری‌ها و اتخاذ رویکردهای نو، زیست مطلوب‌تری را در محله‌ها رقم زده و اوضاع شهر را به سامان برساند.»

انتهای پیام

زنگ حقوقی در مدارس با طرح «قاضی مدرسه»
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا