​​​​​​​مخاطرات نواحی فرآیندی پالایشگاه گاز ایلام شناسایی شد

به گزارش ایسنا، در راستای اجرای تعهدات طرح پژوهشی «شناسایی مخاطرات و ارزیابی ریسک نواحی فرآیندی و غیرفرآیندی پالایشگاه گاز ایلام با روش HAZID» به مدت پنج روز جلسات انجام مطالعات با حضور نمایندگان مرکز خدمات تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی سازمان جهاد دانشگاهی تهران و رؤسای واحدها، در شرکت پالایش گاز ایلام برگزار شد.

در این جلسات که به راهبری و مدیریت مرکز خدمات تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی برگزار شد بر اساس جزئیات مندرج در استاندارد ISO-17776 و Total-GS-EP-SAF-041 و دستورالعمل اجرایی مطالعات، انواع مخاطرات موجود در نواحی فرآیندی پالایشگاه گاز ایلام شناسایی و ارزیابی شد و در نهایت بر اساس نتایج ارزیابی ریسک در هر یک از موارد پیشنهادات اصلاحی برای کاهش سطح ریسک و افزایش ایمنی ارائه شد.

در این روش خطرات متنوع و تهدیدات موجود و بالقوه بررسی می‌شود. در فازهای بعدی این طرح پژوهشی که با همکاری جهاد دانشگاهی واحد ایلام در دست اجراست، مطالعات مذکور در نواحی غیرفرآیندی انجام و در پایان خروجی‌های این طرح پژوهشی با استفاده از روش نوین bowtie تحلیل می‌شود.

طبق اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی، روش HAZID یک تکنیک سیستماتیک و توانمند برای شناسایی انواع مخاطرات و ارزیابی ریسک آنها در مراحل مختلف یک طرح برای ارائه اقدامات کنترلی مناسب است.

انتهای پیام

مهلت 3 روزه برای توضیح وزیر صمت/ سوء مدیریت در بازار خودرو مشهود است + متن نامه
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + دو =

دکمه بازگشت به بالا