جشنواره کهن آواهای تنبور برگزار می‌شود

به گزارش ایسنا، سومین جشنواره کهن آواهای تنبور و موسیقی مناطق کردنشین در دو بخش گروه‌نوازی و تکنوازی با هدف حفظ و اشاعه موسیقی مقامی و کردی، شناسایی استعدادهای جوان و حمایت و قدرشناسی از تلاش‌های مؤثر هنرمندان برگزار می‌شود.

مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۱۵ مرداد امسال است و نتایج آثار راه یافته به جشنواره تا ۲۰ مرداد اعلام خواهد شد. زمان برگزاری جشنواره ۲۸ و ۲۹ مرداد خواهد بود.

این جشنواره که به صورت رقابتی و در دو بخش تکنوازی و گروه نوازی برگزار می‌شود؛ شامل تکنوازی تنبور و مقام خوانی مقامات تنبور، سازهای کردی (شمشال؛ دوزله؛ نرمه نای؛ سورنا)، گروه نوازی تنبور و گروه نوازی کردی است.

مقامات معرفی شده جهت آزمون در بخش تکنوازی تنبور و مقام خوانی شامل ۴ گروه سنی از جمله: «الف (خردسالان تا پایان ۱۰ سال) اجرای مقامات به صورت آزاد»، «گروه سنی ب (از ۱۰ سال تا پایان ۱۵ سال)»، «گروه سنی پ (از ۱۶ تا پایان ۲۱ سال)» و «گروه سنی ج (از ۲۲ تا پایان ٢۷ سال) که برای متقاضیان شرکت در بخش مقام خوانی رده سنی ج (از ۲۲ تا پایان ۳۰ سالگی) لحاظ می‌شود» است.

متقاضیان شرکت در جشنواره نمونه‌ی اجرای خود را به صورت تصویری با کیفیت صوتی مناسب در فرمت‌های رایج بر روی لوح فشرده(CD/DVD) به همراه یک برگ فتوکپی شناسنامه و کارت ملی، فرم تکمیل شده‌ی درخواست شرکت در جشنواره، به نشانی؛ استان کرمانشاه، شهرستان دالاهو، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجتمع فرهنگی هنری حضرت امام خمینی (ره)، دبیر خانه جشنواره موسیقی کردی (تلفن ۴۳۷۲۳۵۵۸-۰۸۳) ارسال کنند.

مسافران نوروز ۱۴۰۰ در باغ ارم شیراز
هم اکنون بخوانید

هنرمندان توجه کنند که آثار ارسالی قبل از برگزاری جشنواره توسط هیئت انتخاب، ارزیابی و منتخبین به جشنواره راه خواهند یافت بنابراین ارسال اثر و فرم‌های درخواست به دبیرخانه، به منزله راهیابی به جشنواره نیست. هزینه‌ی اسکان و پذیرایی در زمان برگزاری جشنواره به عهده‌ی دبیرخانه می‌باشد و امکان پذیرفتن همراه وجود ندارد. همچنین امکان اسکان برای هنرمندان استان کرمانشاه مقدور نیست.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

دکمه بازگشت به بالا