وضعیت اسفناک مهاجران غیرقانونی در اردوگاه‌های مرزی آمریکا

به گزارش ایسنا، شمار پناهجویان کشورهای آمریکای جنوبی در منطقه مرزی دو کشور آمریکا و مکزیک افزایش بی‌سابقه‌ای یافته است. در همین رابطه وزارت امنیت داخلی آمریکا گروهی را مأمور سرکشی و رسیدگی به وضعیت پناهجویان و مهاجرانی کرده است که در خاک آمریکا و در ناحیه مرزی این کشور با مکزیک در اردوگاه‌ها زندگی می‌کنند.

در این گزارش وضعیت حاکم بر اردوگاه‌مهاجران غیرقانونی “غیرقابل تحمل” اعلام شده است. تهیه‌کنندگان این گزارش نسبت به پر بودن این اردوگاه‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

گفته شده است که بسیاری از مهاجران و حتی کودکان مدت‌ها بدون بهره‌گیری از حداقل امکانات در این اردوگاه‌ها به سر می‌برند.

بازرسان وزارت امنیت داخلی آمریکا به پنج اردوگاه مهاجران در منطقه مرزی اعزام شده‌اند. اداره این اردوگاه‌ها با پلیس مرزی آمریکا است.

در این گزارش به بدرفتاری مأموران با مهاجران نیز اشاره شده است. همچنین گفته شده است که اکثر مهاجرانی که در این اردوگاه‌ها به سر می‌برند، به‌رغم اقامت طولانی خود نتوانسته‌اند حمام کرده و ناگزیر همان لباسی را بر تن دارند که موقع بازداشت خود پوشیده بودند.

از غذای گرم خبری نیست و تنها ساندویچ در اختیار مهاجران قرار می‌گیرد. همین موضوع باعث ناراحتی‌های گوارشی شده است. این در حالی است که امکان بهره‌گیری از خدمات درمانی در این اردوگاه‌ها وجود ندارد.

یکی از مسئولان اردوگاه‌ها از وضعیت خطرناک حاکم بر زندگی مهاجران سخن گفته و آن را «یک بمب ساعتی فعال شده» نامیده است.

مهاجرانی که برای رساندن خود به آمریکا به مکزیک آمده و از آنجا تلاش کرده‌اند تا با عبور از مرز وارد خاک آمریکا شوند، عمدتاً شهروندان کشورهای گواتمالا، ال‌سالوادور و هندوراس هستند.

صهیونیست ها ۶۵۰ واحد مسکونی جدید در اطراف رام‌الله می‌سازند
هم اکنون بخوانید

بر اساس گزارش دویچه‌وله، از اکتبر ۲۰۱۸ تا ماه مه ۲۰۱۹ بیش از ۶۷۶ هزار نفر مهاجر غیرقانونی از طریق مناطق مرزی خود را به خاک آمریکا رسانده‌اند. شمار مهاجران غیرقانونی ظرف مدت یاد شده نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، دو برابر شده است.

پلیس مرزی آمریکا اعلام کرده است که هر ماه بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مرز مشترک مکزیک و آمریکا عبور می‌کنند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در مناطق مرزی وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

پیش‌تر صدها تن از مردم آمریکا به خیابان‌های واشنگتن آمده و خواستار تعطیلی مراکز بازداشت مهاجران در بحبوبه بحران مهاجرت در مرزهای جنوبی کشور شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، معترضان که بنرهایی با این عنوان که “کمپ‌ها را ببندید”، “بازداشت بی پایان شکنجه است”، ” آمریکا را دوباره انسانی سازیم” و “انسان باشید” در دست داشتند، در نزدیکی کاخ سفید گرد هم آمدند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا