امروز

چهارشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۳۹۹

  ساعت

۱۴:۴۵ بعد از ظهر

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمدعلی زارع در سی و هشتمین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا که امروز (۱۲ تیرماه) در سازمان محیط زیست برگزار شد، در مورد نوسازی خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده، گفت: در شرایط حاضر قیمت موتورسیکلت‌ها بالا رفته است و مردم توان اینکه بتوانند موتورسیکلت فرسوده خود را برای اسقاط ارائه دهند و به جای آن موتورسیکلت نو خریداری کنند، ندارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر لاشه موتورسیکلت ۳۵۰ هزار تومان است، گفت: این قیمت هیچ جذابیتی برای مالک موتورسیکلت ندارد که نسبت به تحویل موتور خود برای اسقاط اقدام کند.

سرپرست فنی مهندسی پلیس راهور ناجا با ابیان اینکه دهه ۸۰ اوج اسقاط بود، گفت: در این دهه ایران‌خودرو و سایپا در پروسه اسقاط ورود کرده بودند به طوری که وام‌های کم‌بهره برای خروج خودروهای فرسوده ارائه می‌دادند. در شرایط حاضر نیز باید تسهیلات مالی ارائه شود تا اسقاط جاذبه داشته باشد، در غیر این صورت مشکل اسقاط حل نخواهد شد.

سرهنگ زارع با بیان اینکه در حوزه خودروهای برون‌شهری و درون‌شهری در سراسر کشور نیاز به اسقاط است، گفت: در حال حاضر کامیونی داریم که ۵۰ سال عمر کرده و همچنان در حال تردد است اما در شرایطی که قیمت این خودروها به ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد و تسهیلاتی برای اسقاط وجود ندارد؛ طبیعتاً اسقاط جاذبه‌ای نخواهد داشت.

وی با اشاره به به تعمیق درآمدن ماده هشت قانون هوای پاک مبنی بر جلوگیری از تردد خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده گفت: نباید سن ملاک فرسودگی قرار بگیرد. لازم است که در این زمینه معاینه فنی و کیفیت خودرو را اولویت قرار دهیم.

سرپرست فنی مهندسی پلیس راهور ناجا تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم برنامه‌ها و پیشنهادات مربوط به اسقاط خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده در کارگروه تخصصی و سپس به دولت ارسال شود.

سرهنگ زارع با اشاره به تعمیق یکساله ماده ۱۱ قانون هوای پاک مبنی بر اسقاط یک دستگاه موتورسیکلت فرسوده در ازای تولید جدید موتورسیکلت، اظهار کرد: در شرایط حاضر زیرساخت‌های اسقاط فراهم نیست. البته آنچه که مربوط به پلیس است، آماده شده و پلیس آمادگی صددرصدی برای انجام اسقاط دارد اما استقبال لازم از سوی مردم وجود ندارد.

سرپرست فنی مهندسی پلیس راهور ناجا با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای اسقاط موتورسیکلت‌ها و خودروها وجود ندارد، گفت: باید از وزارت صنعت و تولیدکنندگان بخواهیم که برنامه‌های خود را برای اسقاط ارائه دهند. همچنین باید این موضوع را شفاف کنیم که چه تسهیلاتی به مالکان به منظور اسقاط ارائه می‌شود. افزون بر این باید بدانیم که موتورهای موجود در پارکینگ‌ها تنها پاسخگوی دو ماه اسقاط است و حتماً باید برای جذب موتورهای فرسوده به منظور اسقاط چاره‌ای بیندیشیم.

سرهنگ زارع در پایان در مورد تعویق ماده ۱۲ آئین‌نامه فنی ماده ۲ قانون هوای پاک، گفت: در حال حاضر شش تولیدکننده توانسته‌اند این ماده از قانون را که مربوط به تولید موتورسیکلت‌های برقی است، اجرایی کنند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

سومین نمایشگاه نقاشی و آثار دستی معلولین ذهنی تهران برگزار شد + تصاویر
در کنار همیم!
ما ۴۹ درصدیم! سهممان از کابینه چقدر است؟!
درخواست یک آتش نشان از سگ زنده یاب پلیس برای یافتن همکارش در زیر آوار

آماده پاسخ به هر اقدام ایران هستیم
۱
قاسم رضایی نفر سوم جهان شد
۵ زلزله پیاپی «فاریاب» کرمان را لزراند

آماده پاسخ به هر اقدام ایران هستیم
۱
قاسم رضایی نفر سوم جهان شد
۵ زلزله پیاپی «فاریاب» کرمان را لزراند

آماده پاسخ به هر اقدام ایران هستیم
۱
قاسم رضایی نفر سوم جهان شد
۵ زلزله پیاپی «فاریاب» کرمان را لزراند