عفو بین‌الملل: آمریکا حامیان مهاجران را در مرز مکزیک آزار می‌دهد

به گزارش ایسنا، طبق اعلام عفو بین‌الملل مقامات آمریکایی کار این افراد را جرم تلقی کرده و آنان را بزهکار خوانده‌اند. عفو بین‌الملل گزارش جدید خود را «حفظ زندگی به معنای جنایت و جرم نیست» نامیده است. در این گزارش به اذیت و آزار مدافعان حقوق مهاجران در آمریکا اعتراض شده است.

بر اساس گزارش دویچه‌وله، عفو بین‌الملل اعلام کرد، در سال ۲۰۱۸ مقامات آمریکایی از قدرت خود و قوانین این کشور علیه کسانی بهره برده‌اند که در مرز آمریکا و مکزیک نقض حقوق بشر را مستند می‌کردند.

بنا به گفته سامیت باتاچاریا، کارشناس مسائل آمریکا در عفو بین‌الملل، وکلایی که مشاوره حقوقی به پناهجویان می‌دادند، روزنامه‌نگارانی که در مورد نقض مداوم حقوق بشر در مرز مکزیک گزارش می‌دادند و همچنین فعالانی که برای کمک‌های بشردوستانه برای مهاجران تلاش می‌کردند، مورد اذیت و آزار قرار گرفتند.

مدافعان حقوق بشر به عفو بین‌الملل گزارش داده‌اند که مقامات آمریکایی به ویژه از کنترل مرز مکزیک سوءاستفاده می‌کنند و حقوق قانونی مهاجران را زیر پا می‌گذارند. آنها بدون داشتن اجازه قانونی دادگاه مهاجران را تفتیش می‌کنند. مهاجران مجبورند تأییدیه‌ای را امضا کنند که به مأموران آمریکایی اجازه می‌دهد آنان را بازرسی بدنی کنند. مأموران در بازجویی‌ها درباره وضعیت مالی و شغلی مهاجران اطلاعات جمع‌آوری می‌کنند. مهاجران مجبورند دستگاه‌های الکترونیکی خود را تحویل دهند. هدف از این اقدامات تهیه پرونده علیه مهاجران است.

عفو بین‌الملل در این رابطه وزارت دادگستری و وزارت امنیت میهن آمریکا را مسئول اعلام کرده است.

کارشناس عفو بین‌الملل در مسائل آمریکا می‌گوید، مقامات برای اذیت و آزار برخی از فعالان حقوق بشر محدودیت‌هایی را برای سفر ایجاد کرده‌اند. در برخی از موارد این فعالان به طور غیر قانونی بازداشت شده و به زندان افتاده‌اند. عفو بین‌الملل انتقاد کرده است که با این رویکرد، مقامات آمریکایی هم حقوق بشر و هم قانون اساسی آمریکا را نقض کرده‌اند.

عدم تایید پیروزی بایدن از سوی اکثریت جمهوریخواهان
هم اکنون بخوانید

عفو بین‌الملل از مقامات آمریکا خواسته است که فشار به حامیان مهاجران را خاتمه بخشند و به اذیت و آزار با انگیزه سیاسی و همچنین سو استفاده از قدرت پایان دهند. این نهاد بین‌المللی، مقامات آمریکایی را فراخوانده است تا به جای تعقیب و آزار افرادی که برای پایان دادن به نقض حقوق بشر می‌کوشند به حرف آنها گوش کنند و به وضعیت حقوق بشری مهاجران و پناهجویان در مرزهای خود با مکزیک بهبود بخشند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + شش =

دکمه بازگشت به بالا