دستور دولت عراق برای سازماندهی حشد الشعبی

به گزارش ایسنا، به نقل از العالم، در این حکم، بر ضرورت ارتباط رسمی حشد الشعبی با فرماندهی کل نیروهای مسلح و حذف اسامی مورد استفاده این نیروها در دوران جنگ علیه داعش و جایگزینی آن با تشکیلات نظامی شامل لشکر، تیپ، گردان و گروهان تاکید شده است.

به گزارش سومریه نیوز، فرمان ۱۰ ماده‌ای دولت عراق به شرح زیر است:

۱- نیروهای حشد الشعبی به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از نیروهای مسلح عراق فعالیت می‌کنند و تمامی قوانین حاکم بر نیروهای مسلح، به این نیروها نیز تسری می‌یابد؛ مگر مواردی که صریحاً در حکم ویژه مشخص شود. این نیروها زیر نظر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق و بر اساس قوانین مجلس نمایندگان، ضوابط و دستورالعمل‌ها عمل خواهند کرد.

۲- اسامی که نیروهای حشد الشعبی در جنگ با گروه تروریستی داعش داشتند، حذف و به جای آن از عناوین نظامی استفاده می‌شود. این نام گذاری شامل حشد العشایری و تمامی تشکیلات دیگر داخلی عراق نیز می‌شود و نظامیان آنها نیز همان درجات نظامی مرسوم نیروهای مسلح عراق را خواهند داشت.

۳- این گروه‌ها به صورت فردی و تشکیلاتی، باید تمامی ارتباطات خود را با گروه‌های سیاسی در بند دوم را باید قطع کنند.

۴- گروه‌هایی که به عضویت نیروهای مسلح در نمی‌آیند، می‌توانند به تشکیلات سیاسی و زیر نظر احزاب در آیند و هرگونه حمل سلاح این گروه تنها با مجوز و بنا به ضرورت حمایت از مراکز غیر نظامی و فرماندهی و شرایط آنان همانند دیگر گروه‌های سیاسی خواهد بود.

۵- پادگان‌های محل استقرار نیروهای حشد الشعبی همانند دیگر نیروهای مسلح سازماندهی و مشخص می‌شود و محل استقرار این نیروها در میدان نبرد برابر با چیدمانی است که نیروهای مسلح عراق تعیین می‌کنند.

حزب چپ‌گرای اسپانیا: نقش دکوری در دولت را نمی‌پذیریم
هم اکنون بخوانید

۶. تمامی مقرهایی که اسم گروهی از حشد الشعبی را با خود داشته باشد، چه در شهرهای عراق و چه خارج از آن، تعطیل می‌شود.

۷- وجود گروه مسلحی که مخفیانه یا آشکارا و خارج از این دستورالعمل‌ها فعالیت می‌کنند ممنوع بوده و نقض قانون و مستوجب مجازات می‌شود.

۸. تمامی دفاتر اقتصادی، ایست و بازرسی‌ها یا منافع مؤسسات خارج از چارچوب جدید فعالیت این گروه‌ها بسته خواهد شد و سازمان حشد الشعبی بخشی از نیروهای مسلح عراق به شمار خواهد رفت.

۹- آخرین مهلت انجام این اقدامات، ۳۰ روز آینده خواهد بود.

۱۰- دستورات دیگر درباره ساختار حشد الشعبی و تشیکلات آن در آینده صادر می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − دو =

دکمه بازگشت به بالا