استارت بومی‌سازی واگن مترو زده شد

به گزارش ایسنا، صبح امروز آیین انعقاد قرارداد ساخت یک رام قطار مترو برای استفاده در خطوط مترو تهران با حضور حناچی شهردار تهران و سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور برگزار شد. در این مراسم پیروز حناچی شهردار تهران با بیان اینکه پیرو توافق‌نامه‌ای که در سال ۹۷ فیمابین شهرداری تهران و معاونت علمی ریاست جمهوری منعقد شد، امروز ساخت یک رام قطار مترو در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در سال رونق اقتصادی بر آن شدیم که با استفاده از توان داخلی، مترو را توسعه دهیم، گفت: در حال حاضر دو میلیون سفر توسط مترو انجام می‌شود که با توجه به آماده بودن زیرساخت‌ها هدف‌گذاری ما ۶.۵ میلیون سفر در روز است.

حناچی با بیان اینکه ما در شورای شهر و شهرداری تهران هم‌قسم شدیم که یکی از مأموریت‌های مهم ما حل آلودگی هوا و ترافیک با توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو باشد، گفت: در شرایط خاص اقتصادی هستیم و می‌بایست از تمام توان داخلی استفاده کنیم و به همین دلیل امروز قرارداد ساخت یک رام قطار مترو منعقد می‌شود که این زمینه‌سازی برای تفاهم‌نامه‌های بعدی خواهد بود.

وی با بیان اینکه بومی‌سازی یک رام قطار که امروز انجام می‌شود، راه را برای تفاهم‌نامه‌های بعدی باز می‌کند، گفت: یکی از نیازهای اصلی کلانشهرها حل ترافیک و آلودگی هواست که بدون مترو محقق نمی‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه برای به نتیجه رسیدن اهداف‌مان باید از بضاعت همه مجموعه‌هایی که در داخل کشور هستند، استفاده کنیم، گفت: در شرایط سختی قرار داریم اما می‌توان این تهدید را به یک فرصت تبدیل کرد.

از رها نکردن ته سیگار در معابر تا خشک کردن پسماندهای تر
هم اکنون بخوانید

به گزارش ایسنا، همچنین حناچی در پایان مراسم با حضور در جمع پایگاه خبریان با بیان اینکه در شرایط حاضر کشور می‌بایست تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و از توان حداکثری شرکت‌های داخلی بهره می‌بریم، افزود: امید است با هماهنگی فیمابین همه دستگاه‌ها بتوانیم نسبت به توسعه ناوگان مترو اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۴ درصد واگن مترو بومی‌سازی شده است گفت: ۷۰ درصد واگن‌های مترو توسط شرکت واگن‌سازی تأمین می‌شود و تلاش داریم با کاهش وابستگی‌ها به خارج از کشور بتوانیم مترو را بومی‌سازی کنیم.

به گزارش ایسنا، بر اساس این قرارداد، مقرر شد که معاونت علمی ریاست جمهوری ظرف مدت ۱۸ ماه نسبت به ساخت یک رام قطار اقدام کرده و آن را پس از تست‌های استاندارد، به شهرداری تهران تحویل دهد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا