تخصیص ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای مهندسی رودخانه‎های لرستان

به گزارش ایسنا، رضا اردکانیان در آیین کلنگ زنی سد مخملکوه اظهار کرد: در کشور ۱۷۹ سد بزرگ‌در دست بهره‎برداری داریم.

وی ادامه داد: لرستان با داشتن ۵.۳ میلیارد مترمکعب جریانات سطحی فقط ۴ سد با کمتر نیم میلیارد مترمکعب در آن به بهره‎برداری رسیده است.

اردکانیان اضافه کرد: مهار آبهای سطحی به منظور امنیت غذایی، تامین آب شرب شهرها و روستاها و تولید انرژی از اهداف مهم سدسازی کشور است.

وی گفت: در سدسازی باید ملاحظات فنی، زیست محیطی، اطلاعات آب و پایه مربوط به بارش و روان آبها لحاظ شود تا این پروژه‎ها بتوانند مفید باشند.

وزیر نیرو ادامه داد: سد با طول عمر ۵۰ساله می‎تواند فواید زیادی داشته باشد.

وزیر نیرو با بیان اینکه این استان دارای پتانسیل‎های آبی خوبی است امادر خصوص آب شرب جریان پایداری نداریم و این موضوع به لحاظ مهندسی و مبانی پایه‎ای مدیریت آب قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه متاسفانه یکی از معضلات ما نداشتن جریانات آبی پایدار در کشور و به تبع در لرستان است،عنوان  کرد: وزارت نیرو، مسئولان، نمایندگان و رسانه‎ها نباید این مقدار انرژی و اعصاب و روان خود را برای گفتن این واقعیت مسلم به کار بگیرند چراکه نبود یک طرح مصوب آمایش سرزمین موجب ایجاد این مشکلات شده است.

اردکانیان افزود: باید این امر را برای تثبیت جمعیت و به عنوان یک مقوله امنیت ملی به هر طریق ممکن رفع کنیم و نیاز به یک جبران مافات وسیع داریم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه دولت، مجلس، نخبگان، اساتید دانشگاه‎ها و رسانه‎ها این مسیر اصلا صحیح نیست که برای تبیین واقعیات این‎چنینی این مقدار انرژی و هزینه صرف و فرصت سوزی شود.

برنامه احداث ۲۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تشریح شد
هم اکنون بخوانید

وزیر نیرو با اشاره به اینکه کشور از نبود یک طرح مصوب آمایش سرزمین در رنج است، بیان کرد : هنوز بعد از ۴۰ سال طرح آمایش سرزمین را نداریم و ضرورت دارد هرچه سریع‎تر عملیاتی شود.

وی درباره مهندسی رودخانه‎های لرستان گفت: ۴۵ میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت نیرو به این مهم اختصاص یافته است و با احتساب منابع استانی این مهم انجام خواهد شد  تا قبل از وقوع سیلاب بعدی کار ایمن سازی رودخانه‎ها را انجام دهیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا