فعالیت ۲۰۰۰ پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در کشور

به گزارش ایسنا محمد حسین عظیم عراقی در حاشیه بازدید از پایگاه سنجش سلامت نوآموزان شهرستان‌های گچساران و باشت در دوگنبدان افزود: با توجه به آمار جامعه هدف، وجود دانش آموزان در مناطق عشایری و دوردست این پایگاه‌ها تا پایان شهریور نوآموزان را پذیرش و سنجش می‌کند.

معاون تشخیص پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشورتصریح کرد: تعداد نوآموزان بدو ورود به مدارس کشور یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر برآورد می‌شود. از این تعداد ۳۸۵ هزار نفر سال پیش در مقطع پیش دبستانی سنجش سلامت شده‌اند و نیازی به شرکت دوباره در این طرح ندارند.

وی ادامه داد: پارسال ۱۰ هزار نوآموز شرکت کننده در این طرح به مدارس استثنایی کشور معرفی شدند که در مقایسه با آمار ۳۸۵ هزار نفری سنجش شده شاخص عددی پایینی است.

معاون تشخیص پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: طرح سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستان نیز پس از پایان سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان با هدف مداخله زود و به‌هنگام دانش آموزان اجرا می‌شود.

عظیم عراقی افزود: نوآموزان بدو ورود به دبستان در پایگاه‌های سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی از لحاظ بینایی، شنوایی، سلامت دهان و دندان، سلامت جسمانی، قد، وزن، توده بدنی، هوش و آمادگی تحصیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند و براساس نتیجه به مدارس عادی، تلفیقی و استثنایی معرفی می‌شوند.

وی افزود: این طرح در راستای عدالت آموزشی و شناسایی دانش آموزان نیازمند به خدمات ویژه به صورت ملی با همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی اجرا می‌شود.

قرابت میان فلسفه و پزشکی
هم اکنون بخوانید

معاون تشخیص پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشورادامه داد: هم اکنون هفت پایگاه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کند.
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

دکمه بازگشت به بالا