سوابق منفی جلوی انتصاب برخی از نامزدهای مناصب دولت ترامپ را نگرفت

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این موارد از سوی یک پایگاه خبری آمریکایی به نام “آکسیوس” و با استناد به انبوهی از اسناد فاش شده مربوط به بررسی سوابق انتشار یافته است. این ها اسنادی مربوط به بررسی سوابق افرادی هستند که به عنوان کاندیدای مناصب در دولت ترامپ بعد از آغاز ریاست جمهوری او در سال ۲۰۱۷ در نظر گرفته شده بودند و در مواردی نیز این افراد سمت مورد نظر را دریافت کردند.

این اسناد فاش می‌کنند که دولت ترامپ کاملا به ابعاد ارتباطات نامناسب برخی از اعضای اولیه کابینه‌اش اشراف داشته است هر چند که بسیاری از این اعضا در مدت گذشته از ریاست جمهوری ترامپ استعفا کرده و یا مجبور به کناره‌گیری شدند.

به عنون مثال در اسناد سوابق مربوط به رکس تیلرسون، وزیر خارجه سابق دولت ترامپ اخطار داده شده که روابط تیلرسون با روسیه “عمیق” است اما با این حال او نهایتا وزیر خارجه شد و سال گذشته میلادی نیز ترامپ او را اخراج کرد.         

یک مورد دیگر نیز مربوط به اسکات پرویت، دادستان کل سابق ایالت اوکلاهوما است که صراحتا در بررسی سوابق او نسبت به وجود “روابط نزدیک او با شرکتهای بزرگ انرژی” به عنوان یک نکته منفی تذکر داده شده اما او به سمت رئیس آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا انتصاب یافت.

آکسیوس به طور کامل پرونده ها را منتشر نکرده اما از این اسناد با عنوان “فرم‌های بررسی سوابق سیاسی” به عنوان رویه استاندارد مربوط به تعیین مقامهای کاخ سفید توصیف کرده است.

با توجه به برخی از این اسناد، یک سری از کاندیداها نیز اگر چه در ادامه به سمت‌های در نظر گرفته شده منصوب نشدند اما با وجود داشتن نکات منفی همچنان نزدیک به ترامپ باقی ماندند.

رایزنی سیسی و عبدالله دوم درباره تلاش ها برای احیای مذاکرات صلح خاورمیانه
هم اکنون بخوانید

رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک کسی است که در ابتدا به عنوان کاندیدای وزارت خارجه برای دولت ترامپ در نظر گرفته شد و اسناد مربوط به بررسی سوابق او ۲۵ صفحه بوده و در آن نسبت به موضوع “گرفتاری‌های او در کشورهای خارجی” تذکر داده شده و او نهایتا به این سمت نرسید اما در حال حاضر به عنوان وکیل شخصی ترامپ خدمت می کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا