گوترش: همکاری میان سازمان ملل و دولت منصور هادی کلید حل بحران یمن است

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یمنی “سبأ”، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در پیامی کتبی به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن تاکید کرد که به شکایت و انتقاد هادی از عملکرد مارتین گریفیث، نماینده ویژه سازمان ملل به یمن در ماه گذشته میلادی رسیدگی می‌شود.

گوترش در این نامه تاکید کرد که به تمامی اموری که هادی در  نامه‌اش در ماه گذشته به آن پرداخته بود، رسیدگی می‌شود.

دبیرکل سازمان ملل “انعطاف و همکاری” که دولت مستعفی یمن نشان داده است، ستود و رابطه میان سازمان ملل و دولت هادی را کلید حل بحران یمن دانست.

گوترش همچنین بر همکاری با دولت مستعفی یمن در دستیابی به راهکار مسالمت‌آمیز  بر اساس اصول سه گانه طرح خلیج فارس و سازوکارهای اجرایی آن، نتایج کنفرانس رایزنی ملی فراگیر و قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل تاکید کرد.

عبد ربه منصور هادی ۲۲ ماه مه در پیامی که برای آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل فرستاد، از عملکرد مارتین گریفیث در این کشور درباره اجرای توافق استکهلم در خصوص  بندر الحدیده انتقاد کرده و وی را به “جانبداری به نفع انصار الله” متهم کرده بود.

در سال ۲۰۱۵ یک ائتلاف تحت امر عربستان اقدام به مداخله نظامی در جنگ یمن به بهانه حمایت از دولت منصور هادی در مقابل حوثی‌ها کرد. در حال حاضر یمن که شدیدا به واردات غذا وابسته شده در آستانه قحطی قرار گرفته و حدود یک میلیون نفر از مردم این کشور نیز به بیماری وبا مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام

شورای انتقالی جنوب یمن: روی لیست دولت برپایه توافقنامه ریاض توافق شد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا