تاکید ابوالغیط بر رفع کسری بودجه تشکیلات خودگردان فلسطین

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در جریان سخنرانی خود در نشست وزرای دارایی کشورهای عضو این اتحادیه درخصوص کارآمدسازی شبکه امنیت مالی برای تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که هدف اصلی از برگزاری این نشست اطلاع یافتن از وضعیت مالی دشواری است که طرف فلسطینی با آن مواجه است.

وی بر اهمیت همکاری فعال و ثمربخش کشورهای عربی با فلسطینیان از طریق فعال سازی شبکه امنیت مالی برای تشکیلات خودگردان یا هرگونه حمایت مالی در قالب کمک‌های بلاعوض یا قرض‌ به منظور پشت سر گذاشتن این بحران شدید تاکید کرد.

ابوالغیط ادامه داد: ما همگی به سخنرانی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست فوق العاده اتحادیه عرب که در ماه آوریل به منظور بررسی تحولات مسئله فلسطین برگزار شد، گوش دادیم و محمود عباس آن روز به طور مفصل به بررسی عمق بحرانی پرداخت که تشکیلات خودگردان فلسطین به خاطر کسر بخشی از اموال مالیات فلسطین توسط اسرائیل با آن مواجه است.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین تاکید کرد: موضع فلسطین در مخالفت با دریافت اموال کسر شده یک موضع اصولی است و ما باید به عنوان کشورهای عربی هر حمایت و کمکی را که از دستمان برمی‌آید ارائه دهیم. این اموال متعلق به فلسطینیان است و اسرائیل حق تصرف در هیچ بخشی از آن را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: این مسئله را از ماه‌های گذشته با توجه زیاد پیگیری کرده‌ام و آن را با طرف‌های بین‌المللی مختلف در بیشتر زمینه‌ها دنبال کردم تا نسبت به خطرات اوضاع کنونی هشدار بدهم؛ اوضاعی که به نظر می‌رسد روز به روز وخیم‌تر می‌شود. کسری بودجه فلسطین در سال جاری میلادی در سایه محدودیت منابع و درآمدها به حدود ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است.

وزارت دادگستری آمریکا برای اجرای مجدد حکم مهاجرتی ترامپ درخواست استیناف داد
هم اکنون بخوانید

ابوالغیط تاکید کرد که در حال حاضر کارآمد ساختن شبکه امنیت مالی عربی با مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار به صورت ماهانه در سایه این شرایط سخت و پیچیده تبدیل به یک نیاز مبرم و آزمون واقعی برای سنجیدن میزان جدیت پایبندی ما به حمایت از پایداری برادران فلسطینی شده است. 

وزرای دارایی اتحادیه عرب امروز (یکشنبه) نشست فوق‌العاده‌ای را برای بررسی ایجاد شبکه امنیت مالی و حمایت از بودجه تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار  کردند. این نشست اتحادیه عرب در آستانه برگزاری کارگاه اقتصادی بحرین برگزار  شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا