سرمایه‌گذاری فرهنگی در کشورهای جهان اسلام قابل قبول نیست

به گزارش ایسنا – منطقه آذربایجان شرقی، «نزیه معروف» در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی اظهار کرد: جهان اسلام در زمینه صنایع دستی اول بوده و هیچ‌یک از هنرمندان در کشورهای غیر اسلامی نمی‌توانند به سطح هنرمندان کشورهای اسلامی برسند، از این رو هم دولت و هم مردم باید به هنر اسلامی اهمیت دهند.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران، هنر فرش میلیاردها دلار برای این کشور درآمدزایی داشته است، گفت: به راحتی می‌توان در این زمینه سرمایه‌گذاری کرد و این هنر را رونق داد.

وی اضافه کرد: کشور غیر اسلامی مانند اسپانیا از آثار و هنرهای اسلامی میلیاردها دلار درآمد دارد.

معروف در ادامه با اشاره به تبلیغات منفی رسانه‌های جهانی علیه جهان اسلام، تصریح کرد: حضور هنرمندان مختلف از کشورهای جهان اسلام در این جشنواره نشان دهنده اتحاد در جهان اسلام است.

وی در پایان، برگزاری چهارمین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی را مدیون همکاری دانشگاه هنر اسلامی تبریز دانست و متذکر شد: خوشحالیم که این دانشگاه زمینه آشنایی هنرمندان جهان اسلام با فناوری و قدرت هنر در ایران را فراهم کرد.

چهارمین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی با تقدیر از برگزیدگان و اهدای جوایز به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

اولین جایزه رضا رویگری پس از ۶۰ سال: بچه‌های تئاتر لوطی‌تر از سینمایی‌ها هستند/ بودجه جشنواره تئاتر فجر یک هفتادم فیلم نجات سرباز رایان است!/ وزیر ارشاد: رسیدن تئاتر به جایگاه رفیع‌اش، اهتمامی ویژه می‌طلبد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 13 =

دکمه بازگشت به بالا