دیده‌بان حقوق بشر دولت نیکاراگوئه را به نقض حقوق بشر متهم کرد

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آغاز جریان تظاهرات علیه دانیل اورتگا، رئیس جمهور نیکاراگوئه در آوریل سال ۲۰۱۸، بیش از ۷۰۰ نفر بازداشت شدند و ۳۲۵ نفر که عمدتاً شامل مخالفان بودند، در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شدند. این جریان پس از جنگ داخلی دهه ۱۹۸۰ در این کشور، بدترین بحران سیاسی محسوب می‌شود.

دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید با ۱۱ بازداشتی سابق که تحت آزار و اذیت قرار داشتند و شاهد آزار ۴۰ فرد دیگر بودند، گفت‌وگوهایی انجام داده است.

خوزه میگل ویوانکو، مدیر دیده‌بان حقوق بشر در آمریکا می‌گوید که دانیل اورتگا در جریان تظاهرات سال ۲۰۱۸ از خود تعهدی بابت اجرای عدالت درخصوص قربانیان سرکوب وحشیانه توسط پلیس و نیروهای مسلح، نشان نداده است.

این گروه خواستار اعمال تحریم‌هایی از قبیل توقیف دارایی‌ها و ممنوعیت سفر اورتگا و دیگر مقامات بلند پایه این کشور شده است.

پزشکانی که این سازمان با آنها مصاحبه کرده نیز اظهار داشتند بسیاری از افرادی که تخت مداوا بودند، نشانه‌های آسیب دیدگی فیزیکی داشتند که با توصیفات بازداشتیان از آزار و شکنجه‌شان، مطابقت دارد. این شکنجه‌ها شامل تجاوز، غرق مصنوعی، شوک الکتریکی، اسید سوختگی، اعدام ساختگی و کشیدن ناخن می‌شود.

دیده‌بان حقوق بشر افزود: “این موارد مستند با الگوی سیستماتیک آزار و اذیت مخالفان که توسط فعالان حقوق بشر گزارش شده‌اند، مطابقت دارند.”

در ماه اوت گذشته، دفتر حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که گزارش‌هایی از نقض حقوق بشر شامل زیاده‌روی در اعمال زور، قتل‌های فراقانونی، ناپدید شدن مخالفان، بازداشت‌های گسترده و نمونه‌های شکنجه و خشونت‌های جنسی در مراکز بازداشت، ثبت شده است.

کشتی اسرائیلی در نزدیکی سواحل امارات هدف گرفته شد
هم اکنون بخوانید

دیده‌بان حقوق بشر همچنین اظهار داشت که نشانه‌هایی از تعقیب قانونی نیروهای پلیس یا اعضای مسلح حامی دولت که مرتکب این آزارها شده‌اند، در دسترس نیست.

ایالات متحده آمریکا، همسر اورتگا، معاون وی و نیز لارنو اورتگا، پسرش را تحریم کرده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − یک =

دکمه بازگشت به بالا