عریقات: کارگاه منامه محکوم به شکست است

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی،صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) در واکنش به کارگاه اقتصادی بحرین به عنوان بخشی از طرح صلح آمریکا برای فلسطین و رژیم صهیونیستی اظهار کرد: کارگاه اقتصادی بحرین که آمریکا به دنبال برگزاری آن در ماه آتی میلادی بوده، طرحی برای تبدیل اصل “زمین در مقابل صلح” به اصل “مال در مقابل صلح” است.

وی ضمن محکومیت سیاست‌های آمریکا در قبال مسأله فلسطین، گفت که کارگاه اقتصادی بحرین محکوم به شکست است.

عریقات در ادامه تصریح کرد: آمریکا بخش سیاسی معامله قرن را با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، انتقال سفارت خود به آن، مشروع کردن شهرک‌سازی، تلاش برای نابود کردن آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی (آنروا) و به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان اجرا کرد و حالا تنها بخش اقتصادی آن باقی مانده است و آنها قصد تبدیل اصل زمین در مقابل صلح به اصل مال در مقابل صلح را دارند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا با هدف ایجاد همزیستی با شهرک‌نشینان سعی در مرتبط کردن طرح‌های اقتصادی مورد نظر خود با شهرک‌ها را دارد و طرح معامله قرن به دنبال شکوفایی شهرک‌هاست.

این مقام فلسطینی در ادامه گفت که پایداری ملت فلسطین و نپذیرفتن تمامی طرح‌های آمریکا کارگاه بحرین را به شکست خواهد کشید.

وی در ادامه بار دیگر بر مخالفت مقامات فلسطین با این کارگاه و عدم مشارکت در آن تأکید کرد و از کشورهای عربی و غیر عرب خواست که این کارگاه را تحریم کنند.

انتهای پیام

کره‌شمالی: آمریکا باعث تنش نظامی می‌شود
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − دو =

دکمه بازگشت به بالا