سرقت ۱۰ میلیاردی از بازار تهران برای خوشگذرانی

به گزارش ایسنا، اواخر اردیبهشت ماه امسال مرد جوانی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و اعلام کرد که مغازه اش واقع در خیابان ناصر خسرو مورد سرقت قرار گرفته است و حدود ۱۰ میلیارد ریال وجه نقد و ارز در داخل آن به سرقت رفته است. که در همین راستا پرونده با موضوع سرقت مغازه تشکیل و برای رسیدگی تخصصی از کلانتری ۱۱۳ بازار تهران به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

با آغاز تحقیقات شاکی پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: بعد از اتمام روز کاری تمامی وجوه و اموال با ارزش را در گاوصندوق نگهداری می‌کنم زمان سرقت ساعت ۱:۴۰ بامداد بود و سارقان با تخریب قفل وارد مغازه شده و اقدام به سرقت کرده و به کسی هم در این رابطه مظنون نیستم.

کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی به همراه تیم بررسی صحنه جرم تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ به محل سرقت رفتند، که در تحقیقات اولیه مشخص شد که سارقان پس از تخریب قفل کرکره مغازه وارد شده و سپس با تخریب گاوصندوق اقدام به سرقت کرده و محل را ترک کرده اند. در تحقیقات میدانی کارآگاهان با به دست آوردن تصاویر دوربین مداربسته صحنه محل سرقت و سایر تصاویر دوربین‌های مداربسته خیابان‌های همجوار، با ارسال تصاویر به مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ و بهره گیری از روش‌های کشف جرم موفق به شناسایی یک دستگاه خودروی پراید متعلق به سارقان که در زمان سرقت از آن استفاده کرده شدند.

کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی مالک خودرو را شناسایی و پس از دریافت مجوز قضائی و هماهنگی‌های صورت گرفته، وی را به مقر انتظامی احضار کردند که این فرد با حضور در مقر پلیس گفت: خودرو را حدوداً دو سال پیش به فردی به نام سجاد ۲۸ ساله که از آشنایانم است به صورت قولنامه فروخته ام و در اختیار او است و از ماجرای سرقت بی اطلاع هستم.

ترافیک پرحجم در محورهای منتهی به مرزهای خروجی اربعین
هم اکنون بخوانید

بااظهارت مرد جوان دستگیری سجاد در دستور کار کارآگاه قرار گرفت که مخفیگاه وی در یکی از مناطق شرق تهران مورد شناسایی قرار گرفت که با هماهنگی مقام قضائی در اواسط خرداد ماه سال جاری طی یک اقدام پلیسی سجاد در مخفیگاهش دستگیر و خودروی پرایدش کشف شد. در تحقیقات اولیه سجاد ضمن اعتراف به سرقت گفت سرقت را به همراه چهار نفر دیگر از همدستانش انجام داده است.
بدنبال اظهارات سجاد، کارآگاهان طی چندین عملیات جداگانه هر چهار متهم دیگر را در مخفیگاهشان دستگیر کردند که در بازرسی صورت گرفته بیش از هفتصد میلیون تومان وجه نقد و ارز از آنان کشف و به پایگاه منتقل شد.
در تحقیقات صورت گرفته هر پنج متهم صراحتاً به سرقت از مغازه مالباخته اعتراف کرده و اظهار داشتند با وجوه سرقتی اقدام به خرید ملک، خودرو و صرف خوشگذرانی و مصرف مواد کرده اند. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد یکی از سارقین به نام حامد ۳۰ ساله به اتهام جرایم دیگر تحت تعقیب پلیس یکی از شهرستان‌های غربی بوده که بلافاصله موضوع شهرستان مورد نظراعلام شد.

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت با تأیید این خبر اعلام کرد: با توجه به اعتراف صریح هر پنج متهم به سرقت از مغازه شاکی و عودت وجوه کشف شده به مالباخته، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا