رایزنی فرستاده ویژه پوتین با رئیس دستگاه اطلاعات سودان

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم،  وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: میخائیل بوگدانف، فرستاده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا با ابوبکر دمبلاب، رئیس دستگاه امنیت و اطلاعات ملی سودان دیدار کرد و دمبلاب این دیپلمات روس را در جریان گام‌هایی که شورای نظامی انتقالی سودان به منظور برقراری ثبات در این کشور  برداشته است، قرار داد.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد: از آنجا که جایگزینی برای حل و فصل اختلافات موجود با روش‌های مسالمت‌آمیز بر اساس رایزنی ملی گسترده و فراگیر وجود ندارد، حل مشکلات داخلی سودان بر عهده خود سودانی‌ها است.

این وزارتخانه اعلام کرد: رئیس دستگاه اطلاعات سودان به منظور مشارکت در دهمین نشست نمایندگان عالی امنیتی کشورهای پنج قاره جهان در شهر اوفا، مرکز جمهوری مسلمان‌نشین باشقیرستان روسیه طی ۱۸ تا ۲۹ ژوئن وارد مسکو شد.

در تاریخ ۱۱ آوریل سال جاری میلادی ارتش سودان عمرالبشیر، رئیس جمهوری این کشور را که از سال ۱۹۸۹ زمام امور را در دست داشت، عزل کرد. این کودتا به دنبال اعتراضات در بحبوحه وضعیت اقتصادی وخیم صورت گرفت. ارتش سودان یک شورای نظامی انتقالی برای اداره کشور تشکیل داه است.

انتهای پیام

طالبان و کابل با میانجی‌گری قطر در مذاکرات صلح موافقت کردند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − یک =

دکمه بازگشت به بالا