کارگاه فرهنگی-تربیتی «اکسیر» برگزار شد

همچنین همزمان با برگزاری این کارگاه، کارگاه سواد رسانه با عنوان اکسیر برای دختران سنین ۱۵ الی ۲۰ سال در سالن قصر شیرین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
دکتر مجتهدزاده مریم سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس در ابتدای کارگاه فرهنگی-تربیتی با عنوان «خورشید خانه ات باش» سخنرانی کرد.

وی با اشاره به لزوم سواد رسانه‌ای در دنیا کنونی بیان کرد: ارتقای سطح سواد رسانه‌ای به خانواده‌ها در جهت خود کنترلی در برابر رسانه‌ها نیازمند آموزش مهارت‌های لازم به آنهاست.

وی افزود: با توجه به خلأ موجود در زمینه آموزش سواد رسانه‌ای به خانواده‌ها و صیانت از کانون خانواده، ضرورت دارد تا به آموزش‌های جدی در این زمینه پرداخت. چرا که هرگونه بی توجهی در این زمینه می‌تواند تاوان سنگینی به دنبال داشته باشد. سواد رسانه‌ای به افراد جامعه کمک می‌کند تا ساختار دانشی قوی‌تر درباره رسانه‌ها به دست آورند و توانایی تشخیص مرز بین جهان واقعی و جهان رسانه‌ای را در افراد ایجاد کند.

مجتهدزاده خاطرنشان کرد: وقتی از سطح بالایی از سواد رسانه‌ای برخوردار باشیم، در واقع نقشه روشنی در دست داریم که کمک می‌کند در جهان رسانه‌ای راه را بهتر پیدا کرده، تجارت و اطلاعات مفیدی کسب کنیم و بتوانیم با تسلط بر این پیام‌ها، هوشیارانه کنترل زندگی خود را به دست گیریم.

انتهای پیام

«تاک» با حضور سامان گلریز به روی آنتن می‌رود
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا