اعلام نتایج تحقیقات پیرامون حمله به تحصن‌کنندگان سودانی به تأخیر می‌افتد

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، عبدالرحیم بدر الدین، سخنگوی کمیته تحقیقات نظامی وابسته به شورای انتقالی سودان اعلام کرد که دلایل تاخیر در اعلام نتایج تحقیقات در خصوص حوادث سوم ژوئن علیه تحصن‌کنندگان، به این دلیل است که این کمیته تمایل دارد اطلاعات، ادله و قرائن دقیقی در خصوص این حادثه ارائه دهد و تحقیقات و بازجویی‌هایی با طرف‌های متعدد انجام داده و اطلاعاتی را از منابع مختلف دریافت کند.

وی تاکید کرد که این کمیته به این امر پایبند است که پرونده هر شخصی که در این حادثه دست داشته و یا در آن شرکت کرده است به دادگاه ارجاع دهد.

بدرالدین اعلام کرد که کمیته تحقیقات جداگانه‌ای متشکل از  دادستانی کل وجود دارد که در مسیری جداگانه و مستقل از روند کمیته تحقیق نظامی قدم بر می‌دارد.

کمیته تحقیق سودان مسئولیت برهم زدن تحصن‌ها در مقابل مقر فرماندهی ارتش را بر عهده “افسرانی با درجه‌های مختلف” انداخته است “که دستوراتی برای برهم زدن تحصن‌ها دریافت نکرده بودند”.

شورای نظامی انتقالی سودان اعلام کرد که این شورا به دنبال این نبوده که تحصن‌ها را برهم بزند بلکه می‌خواسته به “کانون جنایت” در منطقه “کلمبیا” یورش ببرد، اما پس از آن، رخدادها شدت گرفته و چندین تن از تحصن‌کنندگان کشته شدند.

کمیته تحقیقات نظامی به اظهارات شاهدانی از افسران، سربازان و غیرنظامیان در میدان تحصن گوش فرا داده است.

این کمیته اعلام کرد که در کنار انجام این تحقیق باید گزارش‌های مفصلی از گروه‌های ویژه در زمینه پزشکی قانونی، مدارک و ادله کیفری و آمار و گزارش‌های از ادارات محلی پلیس خارطوم که حوادث را رصد کرده‌اند، دریافت شود.

توئیت مقام آمریکایی در مورد تحریم شدن توسط ایران
هم اکنون بخوانید

کمیته مذکور بر پایبندی‌ خود به تسریع در تعیین عاملان مستقیم این رخدادها در تمامی سطوح و ارجاع پرونده مسئولان این جنایت به دادگاه تاکید کرد.

این کمیته به دستور رئیس شورای نظامی و فرمانده کل ارتش و با ریاست یک افسر حقوقی و عضویت پنج تن از افسران حقوقی تشکیل شده است.

گروه‌های آزادی و تغییر اعلام کرده‌اند که به شرطی به میز مذاکرات با شورای نظامی انتقالی سودان در خصوص مرحله انتقالی باز می‌گردند که این شورا به جنایت خود در برهم زدن تحصن اعتراف کند و کمیته تحقیق بین‌المللی برای بررسی ابهامات این حادثه تشکیل شود.

سوم ژوئن نیروهای امنیتی سودان وحشیانه اعتصاب مذکور را در خارطوم متفرق کردند که بر اثر این اقدام ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا