چند خبرگزاری فعال در کشور وجود دارد؟

به گزارش ایسنا، محمدرضا دربندی در دهمین سالگرد تأسیس روزنامه شهرآرا که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون ۱۱ هزار رسانه از وزارت ارشاد مجوز گرفتند از این تعداد در حال حاضر ۵۷۰۰ رسانه فعال هستند و بقیه به دلایل مختلف فعالیتی انجام نمی‌دهد.

وی افزود: از ۵۷۰۰ رسانه فعال، ۴۱۰۰ نشریه مکتوب و ۱۶۰۰ رسانه غیر مکتوب شامل پایگاه‌هایی خبری و خبرگزاری‌ها هستند. در بین ۱۶۰۰ رسانه غیر مکتوب، ۳۰ خبرگزاری فعال در کشور وجود دارد. در کل کشورهای اتحادیه اروپا جمعاً ۳۰ خبرگزاری وجود ندارد؛ یعنی مردم ما علاقه‌مند شدید به تأسیس رسانه هستند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: از ۴۱۰۰ نشریه مکتوب ۳۰۰ مورد روزنامه هستند، در آلمان ۱۲۰ روزنامه و در کانادا ۱۰۰ روزنامه داریم. وجود ۱۸۰۰ هفته نامه و دو هفته نامه و ۲۰۰۰ ماهنامه آمار کمی نشریات در ایران است.

دربندی در مورد نشریات تخصصی ادامه داد: ۳۵۰ نشریه با موضوع ورزش، ۲۸۰ نشریه با موضوع دین و معارف اسلام، ۱۰۰ نشریه در حوزه سینما، هنر و ادبیات، ۷۵ نشریه با موضوع کودک و نوجوان و ۹۰ نشریه در حوزه خانواده، سرگرمی و جدول داریم.

وی یادآور شد: ۱۴۰۰ نفر از مدیران مسئول این نشریات خانم و ۱۵۰ نفر اهل رسانه هستند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه «روزنامه‌ها را به سه گروه تقسیم‌بندی کرده‌ایم»، گفت: گروه اول دسته الف هستند و روزنامه شهرآرا جز گروه الف و برترین‌هاست‌، این نشریه با ۱۶ صفحه و با شعار روزنامه شهر امید و زندگی آغاز کرده و به شعار جنبه عملی داده است. روزنامه شهرآرا آمادگی هماوردی با روزنامه‌های سراسری را دارد و می‌تواند خود را به عنوان یک روزنامه سراسری عرضه کند. همیشه شهرآرا را به عنوان یک الگوی مناسب معرفی می‌کنیم.

مرمت به سبک کارگرانِ مسجدجامع ورامین
هم اکنون بخوانید

دربندی بیان کرد: روزنامه شهرآرا طیف متنوعی از مخاطبان را مدنظر دارد و مطالب تولیدی آن نسبت به مطالب کپی‌پیست بسیار زیاد است. ویژه‌نامه‌ها آن قابل توجه است و خلاقیت در کارشان فوق العاده است. حتی در نوشتن تاریخ روز که همه روزنامه‌ها آن را افقی می‌نویسند شهرآرا به صورت عمودی می‌نویسد و زیبایی خاصی به الگوی نشریه می‌دهد. امروز متوجه شدم این روزنامه کار چند رسانه‌ای هم انجام می‌دهد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا