رایزنی کشورهای غیراتمی درباره عدم اشاعه تسلیحات اتمی

به گزارش ایسنا، وزیران خارجه‌ای از ۱۶ کشور غیر هسته‌ای سه‌شنبه در استکهلم سوئد گردهم آمدند تا درباره وضعیت ان‌پی‌تی بحث و تبادل‌نظر کرده و از قدرت‌های جهانی بخواهند “مسوولیت‌هایشان را در قبال خلع سلاح بپذیرند.”

همانطور که هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان افزود: همزمان نیاز داریم جلوی کشورهای دیگر را از دستیابی به تسلیحات هسته‌ای بگیریم. گسترش تسلیحات هسته‌ای خطری برای صلح جهان است. ما باید علیه این اشاعه وارد عمل شویم. برلین آمادگی دارد نشست‌های متعاقب سال آتی در برلین برگزار شود.

در استکهلم وزیر خارجه سوئد گفت: ان‌پی‌تی سنگ بنای اقدام بین‌المللی برای خلع سلاح و عدم اشاعه است. ما قصد نداریم کارمان را با دعوت از کشورهایی آغاز کنیم که اجازه پیشروی به ما نمی‌دهند. ما تمایل داریم آن کشورهایی را گردهم آوریم که مایلند کاری انجام شود.

نشست سه‌شنبه روی افزایش شفافیت در خصوص زرادخانه‌های هسته‌ای و همچنین راه‌های کاهش آن تمرکز داشت. نمایندگانی از آرژانتین، کانادا، اتیوپی، فنلاند، آلمان، اندونزی، ژاپن، اردن، قزاقستان، هلند، نیوزیلند، نروژ، کره‌جنوبی، اسپانیا و سوئیس در نشست استکهلم حاضر بودند. کنفرانس بررسی وضعیت ان‌پی‌تی سال آتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

وزیر دفاع ترکیه: از ایست‌های نظارتی ادلب عقب‌نشینی نخواهیم کرد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =

دکمه بازگشت به بالا