ثبات مبادلات اقتصادی در مرزهای شمالی مرهون تلاش‌های دیپلماسی است/ مسئولان به منطقه ویژه اقتصادی آستارا توجه ویژه داشته باشند


ثبات مبادلات اقتصادی در مرزهای شمالی مرهون تلاش‌های دیپلماسی است/ مسئولان به منطقه ویژه اقتصادی آستارا توجه ویژه داشته باشند

فرماندار آستارا گفت: آرامش و ثبات در مبادلات اقتصادی مرزهای شمالی در سال‌های اخیر مرهون تلاش‌های تیم دیپلماسی دولت و حجم بالای سفرهای مقام‌های عالی رتبه ایران به کشورهای همسایه‌ شمالی و همچنین سفرهای متعدد هیات‌های عالی‌رتبه این کشورها به ایران بوده که هماهنگی گسترده‌ای را به وجود آورده است.

حسن رستم‌زاد در گفت‌وگو با پایگاه خبری سیاسی اعتماد نو به نقل از ایلنا، با اشاره به آغاز دور جدید تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده علیه کشورمان و با تاکید بر جنگ روانی این کشور علیه ایران گفت: در حوزه واردات و صادرات در مرز آستارا هیچ مشکلی وجود ندارد و همچون گذشته مبادلاتمان با سرعت و سهولت در حال انجام است. 

وی با اعلام این خبر که تحریم‌ها هیچ تاثیری بر مبادلات اقتصادی در مرزهای شمالی کشور نداشته است، ادامه داد: ما امروز در بهترین و ایده‌آل‌ترین شرایط با کشورهای همسایه شمالی خود به سر می‌بریم و از این جهت هم نسبت به مرزهای جنوبی از وضعیت بهتری برخوردار هستیم. 

رستم‌زاد افزود: آرامش و ثبات در مبادلات اقتصادی مرزهای شمالی در سال‌های اخیر مرهون تلاش‌های تیم دیپلماسی دولت و حجم بالای سفرهای مقام‌های عالی رتبه ایران به همسایه‌های شمالی کشور و همچنین سفرهای متعدد هیات‌های عالی‌رتبه این کشورها به ایران بوده که هماهنگی گسترده‌ای را به وجود آورده است. 

فرماندار آستارا گفت: به رغم وجود تحریم‌ها، روابط مثبت و سازنده با همسایگان شمالی که ریشه در فرهنگ مشترک دارد، باعث شده تا ما ظرف مدت دو ماهه گذشته یعنی از عید نوروز به بعد بهترین شرایط را در حوزه صادرات و واردات تجربه کنیم. 

اصناف اصول بهداشتی را رعایت نکنند، پلمب می‌شوند
هم اکنون بخوانید

رستم‌زاد همچنین با اشاره به سفر سال گذشته رئیس‌جمهور به استان گیلان گفت: ما در اسفندماه سال گذشته شاهد افتتاح خط راه‌آهن آستارا به آستارا بودیم که در واقع خط ارتباطی ما با شمال و شرق اروپا خواهد بود و آستارا را به دروازه تمدنی حوزه شرق و غرب بدل خواهد کرد.

وی ادامه داد: به همین منظور و با توجه به شرایطی که ممکن است در آینده سایر مرزهای ما را تحت الشعاع قرار دهد،  لازم است در روند آغاز به کار رسمی این خط راه‌آهن تسریع شود که این مهم نیاز به همراهی و توجه مسئولین دارد. 

فرماندار آستارا افزود: نکته مهم بعدی برای ادامه روند باثبات مبادلات اقتصادی در حوزه مرزهای شمالی به‌ویژه آستارا مساله بندر آستارا و منطقه ویژه اقتصادی آستارا نیاز به توجه بیشتری دارد تا زیرساخت‌ها فراهم شود که در این صورت می‌تواند ظرفیت جابجایی یک میلیون تن کالا را برای صنعت و مبادلات اقتصادی کشور فراهم کند. 

فرماندار آستارا گفت: در صورتیکه مسئولان توجه ویژه به این دو مساله داشته باشند؛ منطقه و بندر آستارا می‌تواند نقش قابل توجهی را در شرایط تحریم‌های اخیر برای کشور ایفا کند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − دو =

دکمه بازگشت به بالا