تاکید وزیر کشور بر افزایش اختیارات استانداران

به گزارش ایسنا، رحمانی فضلی در نشست مشترک با  رئیس کمیسیون اقتصادی عنوان کرد: تلاش‌های کمیسیون اقتصادی مجلس در این دوره مشهود است و همکاری خوبی در مجموعه وزارت کشور با کمیسیون اقتصادی صورت گرفته است و با اقدامات انجام شده در خصوص رفع ابهامات موضوعات مالیات ارزش افزوده برای دهیاری ها و شهرداری ها، مشکلات آنها برطرف می‌شود.

رحمانی فضلی با استقبال از اعتماد نو به نقل از برنامه های معین های اقتصادی در استان کرمان اعلام کرد: با تمام توان از این ظرفیت در کشور استفاده می کنیم و اکنون هم دیگر استانها از مدل اقتصادی اجرا شده در کرمان بهره گرفته اند.

وزیر کشور با موافقت صریح از این مسئله عنوان کرد: ما هم اعتقاد داریم منابع دولت برای توسعه مسیر نیست و باید از منابع غیردولتی استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: افزایش اختیارات استانداران برای استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای می تواند به دولت کمک جدی کند تا در شرایط جنگ اقتصادی کشور را بهتر اداره کنیم.

وزیر کشور در ادامه گفت: شرایط امروز اقتصاد ایران به راحتی قابل مدیریت است و با تمام توان در ارتقای همکاریهای معین های اقتصادی در استان کرمان حمایت خواهیم کرد.

محمدرضا پورابراهیمی نیز در نشست مشترک با وزیر کشور با تشکر ویژه از وزیر  در خصوص ورود به موضوعات اساسی کشور از جمله مسائل اقتصادی درخواست کرد که با توجه به حضور وزیر در شورای عالی هماهنگی اقتصادی نقش مهمتری را در موضوعات کلان کشور با توجه به ظرفیت های استانی و مسولیت استانداران ایفا کند.

وی در ارتباطات با لزوم افزایش اختیارات استانداران و تاکید بر رویکردهای غیرمتمرکز در مدیریت اقتصادی کشور پیشنهادات خود را مطرح کرد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مولود انقلاب است
هم اکنون بخوانید

در ادامه موضوعات مربوطه به معین های اقتصادی استان کرمان بحث شد که رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: مدل های خوبی در زمان استانداری مهندس رزم حسینی در کرمان اجرا شده که اکنون هم ادامه دارد.

پورابراهیمی با تشکر از زحمات فدایی استاندار کرمان در حوزه استمرار ماموریت های معین های اقتصادی بیان کرد: نیازمند حمایت همه جانبه وزارت کشور در استمرار فعالیت های معین‌های اقتصادی در استان کرمان هستیم تا نتایج بهتری را در آینده شاهد باشیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: مدل های اقتصادی می تواند با توجه به محدودیت های منابع مالی دولت کمک جدی به توسعه استانها از محل ظرفیت های بخشی غیردولتی کمک کند و ظرفیت کرمان می تواند در این بخش ارتقا یابد.

در ادامه نشست رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر کشور، موضوعات مربوط به مالیات ارزش افزوده و مسائل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مطرح شد که پورابراهیمی اعلام کرد: با توجه به درخواست معاون وزیر کشور و شورای عالی استانها و شهرداران کلان شهرها، جلسات متعددی در کمیسیون اقتصادی با حضور نمایندگان کلان شهرها، شهرداری و شورای شهر تهران، رئیس شورای عالی استانهای کشور و معاون وزیر تشکیل و بخش اعظم موضوعات برطرف شد و منابع بیشتری به حوزه دهیاری ها و شهرداری ها اختصاص پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + یازده =

دکمه بازگشت به بالا