اخذ آخرین دفاع رضوی و دلاویز/درخواست معرفی زنان برای وزارت آموزش وپرورش/رقابت در کمیسیون امنیت

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، مصوبه مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی و سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

مرور آخرین اخبار انتخاباتی

در روزهای گذشته دو جبهه برای انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان تأسیس شد. کدخدایی از یک بازیگر برای نظارت بر انتخابات دعوت کرد و ستاد انتخابات کشور بیست درصد آرای صحیح را حداقل آرای مورد نیاز برای حضور در مجلس عنوان کرد.

همچنین شکرالله حسن بیگی در سومین جلسه ستاد انتخابات استان تهران از برگزاری دوره‌های آموزشی انتخاباتی برای فرمانداران و بخشداران خبر داد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری رأی مردم حق الناس است و باید انتخاباتی برگزار کنیم که مردم با اعتماد و اطمینان کامل پای صندوق‌های رأی بیایند. حتماً برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات دوره‌های آموزشی برای فرمانداران و بخشداران برگزار می‌کنیم.

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها هم با بیان اینکه قوانین صریحی در خصوص برخورد با کاندیداهای انتخاباتی دروغگو نداریم، گفت: قوانین غیر مستقیمی در ذیل قانون مجازات اسلامی برای برخورد با افرادی که نشر اکاذیب می‌کنند یا افترا می‌زنند وجود دارد اما این خلاء قانونی در قانون انتخابات دیده می‌شود که نیاز به بازنگری دارد.

محمدرضا باهنر نیز درباره حضور محمود احمدی نژاد در جریان مراسم افطاری جامعه مهندسین، گفت: این دعوت که واقعاً یک دعوت عام بود و ایشان در همان قالب به مراسم تشریف آوردند. اما در جریان اصولگرایی و حتی نو اصولگرایی تاکنون هیچ بحثی برای ائتلاف با آقای احمدی‌نژاد انجام نشده و بعید می‌دانم که صحبتی هم پیش آید. فکر نمی‌کنم خود احمدی‌نژاد هم میلی برای رفت‌وآمد با اصولگرایان داشته باشد.

پیروز انتخابات افغانستان مردم هستند/حضور مردم در انتخابات مشروعیت دولت را افزایش می‌دهد
هم اکنون بخوانید

پروانه مافی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به اجرایی شدن حکم بازداشت «مهدی حاجتی» عضو شورای شهر شیراز از بررسی این موضوع در جلسه این هفته کمیسیون خبر داد.

وی همچنین با اشاره به پذیرفته شدن استعفای وزیر آموزش و پرورش گفت: اکنون فرصت مناسبی است تا رئیس جمهور در تعیین سرپرست برای وزارت آموزش و پرورش به قول‌هایی که در خصوص مدیریت بانوان داده است بیشتر عمل کند.

فریده اولادقباد، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز آموزش و پرورش را زیربنایی‌ترین نهاد در ساختار آموزش و فرهنگ کشور عنوان کرد و از رئیس جمهور خواست در بررسی گزینه‌های پیشنهادی خود برای تصدی این وزارتخانه زنان توانمند، شایسته و باتجربه را نیز مورد توجه قرار دهد.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر از رقابت فلاحت پیشه، ذوالنوری، کواکبیان و بروجردی در انتخابات ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد.

۴+۱ هم چنان در “کما”

ایران بعد از یک سال در پیش گرفتن سیاست “صبر استراتژیک” در پی خروج یک جانبه آمریکا از برجام، ۱۸ اردیبهشت از تصمیم خود برای “کاهش تعهدات برجامی” خبر داد؛ سیاستی که بر اساس اعلام مسئولان عالی کشور در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام در چندین گام و مرحله به مرحله اجرا می‌شود و در یک ماه گذشته که ایران وارد فاز کاهش اجرای تعهدات هسته‌ای خود شده است، کمترین تلاش و نگرانی را در بین سه کشور اروپایی و چین و روسیه شاهد بودیم.

از ترس عقرب جراره به مار غاشیه پناه بردیم/ کمیسیون امنیت ملی به بیانیه ضدایرانی چین و عربستان ورود کند
هم اکنون بخوانید

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اقدام تازه وزارت خزانه داری آمریکا در تحریم شرکت‌های پتروشیمی ایران، این اقدام رژیم آمریکا را شدیداً محکوم کرد و آن‌را مصداق تروریسم اقتصادی و در ادامه خصومت‌های مستمر کاخ سفید علیه ملت ایران دانست و گفت: تنها یک هفته صبر نیاز بود تا پوچ بودن ادعای رئیس‌جمهور آمریکا برای مذاکره با ایران ثابت شود.

وزیر دفاع هم در شورای راهبردی وزارت دفاع به ادعای آمادگی آمریکایی‌ها برای مذاکره مستقیم با جمهوری اسلامی ایران بدون پیش‌شرط واکنش نشان داد و اضافه کرد: این نوع اظهارات مقامات کاخ سفید دروغین، عوام‌فریبانه و بسیار حیله گرانه است.

همچنین خبرگزاری رویترز با استناد به تحلیل برخی مقامات و تحلیل‌گران آمریکایی گزارش داد که تحریم‌های جدید اعمال شده بر بخش پتروشیمی ایران از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا تأثیر چندانی نخواهد داشت.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با طرح این انتقاد که اینستکس تا کنون در راستای هدف ایجاد آن پیش نرفته و سرعتی در روند اجرایی آن وجود نداشته است اقدامات متقابل ایران به این وضعیت را در چارچوب برجام تلقی کرد.

ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محمدهادی رضوی و احسان دلاویز از متهمان پرونده بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد. دراین جلسه آخرین دفاع محمدهادی رضوی و احسان دلاویز اخذ شد. قاضی مسعودی مقام هم در پایان جلسه اعلام کرد که: جلسه بعدی ۲۱ خردادماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا