پایین بودن هزینه اشتغال در شرکتهای دانش بنیان

رحیم سرهنگی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: در بحث قانونگذاری باید روندی را در پیش بگیریم که قوانین و مقررات زائد از پیش روی کارآفرینان برداشته شود، چون با توجه به رشد شتابان تکنولوژی نمی‌توانیم با قوانین ۲۰ سال قبل پاسخگوی کسب و کارهای نوین باشیم.

وی اتکا به سرمایه عظیم نیروهای متخصص و خلاق انسانی را بهترین راهکار خروج از بحران‌های اقتصادی دانست و گفت: مسیر عبور از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد دانش بنیان، از کارآفرینی می‌گذرد.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کارآفرینان موفق باید قابلیت پاسخ به نیاز بازار را داشته باشند، افزود: طی سالهای گذشته نسل جدیدی از کارآفرینان پا به عرصه گذاشته‌اند که می‌تواند به ارزش افزوده و اشتغالزایی و درآمدهای سرشار در کشور منجر شود.

هزینه اشتغال پایین و بهره‌وری بالا در تعاونی‌های دانش بنیان

سرهنگی درعین حال نبود جا و مکان و تأمین مالی را از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: با وجود پایین بودن هزینه اشتغال و بالا بودن بهره‌وری در تعاونی‌های دانش بنیان، اکثر این شرکتها به دلیل نداشتن تیم‌های بازاریابی با مشکل فروش مواجهند.

به گفته وی نیم درصد شرکتهای دانش بنیان ریسک پذیرند و به رشد بالایی می‌رسند؛ از این رو حمایت فرهنگی و تقویت ریسک‌پذیری در کارآفرینی ضروری است.

به گزارش ایسنا، چندی قبل تفاهم‌نامه مشترک همکاری میان معاون امور تعاون وزارت کار و صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف ایجاد و توسعه تعاونی‌های دانش بنیان و حمایت از تجاری سازی این شرکتها، به امضا رسید. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز نبود فعالیت‌های دانش بنیان را دلیل افزایش قیمتهای نامتعارف در جامعه عنوان کرد و گفت: باید به سمت اصلاح قوانین و مقررات و حق مالکیت معنوی برویم و بازار عرضه و فروش محصولات دانش محور را ایجاد کنیم.

لغو تحریم‌های آمریکا علیه فولاد ترکیه
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + سه =

دکمه بازگشت به بالا