کوشنر رئیس کمیسیون اروپا را در جریان معامله قرن گذاشت

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، سخنگوی ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد، جارد کوشنر، مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در بروکسل یونکر را در جریان ایده‌های خود درباره طرح صلح خاورمیانه قرار داد.

وی گفت، این دیدار به درخواست کوشنر در مقر این کمیسیون انجام شد و در آن یونکر و فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا به اظهارات کوشنر گوش داده و هر دو بر منافع اتحادیه اروپا در راستای تحقق صلح، امنیت و ثبات دائم در منطقه تاکید کردند.

همچنین این دو مسؤول اروپایی بر اهمیت توسعه اقتصادی کل منطقه تاکید کرده و آن را بسیار مهم دانستند و گفتند، توسعه اقتصادی باید با پیشرفت سیاسی همراه باشد، پیشرفتی که آرمان‌های فلسطین و اسرائیل را در نظر می‌گیرد.

سخنگوی یونکر جزئیات ایده‌هایی که کوشنر برای حل درگیری اسرائیلی – فلسطینی ارائه کرده را بیان نکرد.

طرح معامله قرنی که کوشنر به دنبال آن است شک و تردیدهای روزافزونی را برانگیخته است، به خصوص که مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته در نشست ویژه‌ای اعتراف کرد که حالا می‌فهمد چرا مردم معتقد هستند که ممکن است از این طرح تنها اسرائیلی‌ها خوششان بیاید.

ترامپ از زمان تصدی پست ریاست جمهوری کاخ سفید سیاست حمایت موروثی از اسرائیل را به حمایت بی‌قید و شرط از این رژیم تبدیل کرده است و اتحادیه اروپا هم از راه‌کار تشکیل دو کشور یعنی برپایی کشور مستقل فلسطین در کنار اسرائیل حمایت می‌کند.

انتهای پیام

ماکرون: نیروهای مرزبان و پلیس مرزی را دو برابر می‌کنیم
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + ده =

دکمه بازگشت به بالا