چینی‌ها برای ارزان‌تر شدن نفت دست نگه داشتند

به گزارش ایسنا، پالایشگاه‌های چینی در حال حاضر به دنبال خرید نفت برای ماه اوت هستند اما عجله‌ای برای بستن قرارداد نشان نمی‌دهند زیرا معاملات بازار به احتمال ارزان شدن قیمت نفت برای تحویل فوری حکایت دارد.

منابع آگاه در پالایشگاه‌های چینی به رویترز اظهار کرده‌اند که اختلاف قیمت گریدهای نفتی غرب آفریقا هنوز بسیار بالا بوده و واردات آن را غیر سودآور می‌کند. بعلاوه حاشیه سود پالایش اخیراً ضعیف شده و به پایین‌ترین حد در ۱۶ سال گذشته سقوط کرده است به طوری که پالایشگاه‌های آسیایی اعلام کرده‌اند به فکر کاهش نرخ فعالیت هستند.

پالایشگاه‌های آسیایی پس از تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران، چاره‌ای برای واردات نفت با قیمت بالاتر ندارند و افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی از چین نیز حاشیه سود پالایش در این منطقه را به شدت کاهش داده است.

از سوی دیگر تحلیلگران اظهار کرده‌اند که پالایشگاه‌های چینی در نیمه اول سال میلادی جاری به انبار سازی نفت پرداختند در نتیجه ممکن است میزان واردات آنها در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ کمتر شود.

منابع آگاه به رویترز گفته‌اند هفته گذشته فروشندگان نفت آنگولا و نیجریه قیمت‌های پیشنهادی خود برای ژوئیه را کاهش دادند زیرا هزینه‌های بالای حمل به آسیا، خریداران را بی رغبت می‌کند.

انتهای پیام

در صورت تعطیلی مدارس، امکان آموزش از راه دور فراهم است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا