ضرورت ترویج سخنان امام(ره) درباره آرمان‌های شکل‌گیری انقلاب

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره توصیه های حضرت امام (ره) برای تحقق اهداف انقلاب گفت: وحدت، ساده زیستی، صرفه‌جویی، مردم‌داری، خودکفایی، حضور زنان در جامعه، اخلاق، دینداری و معنویت و تعامل و گفت‌وگو از مهمترین دغدغه ها و توصیه‌های ایشان به مردم و مسئولان بود.

وی با بیان این عقیده که «در دهه پنجم انقلاب شکاف طبقاتی بین مردم و مسئولان افزایش یافته است»، گفت: سیره نظری و عملی امام خمینی (ره) از ابتدای نهضت تا پیروزی انقلاب اسلامی و تا وفات ایشان سراسر ساده‌زیستی و خداترسی بود. ایشان همواره مردم و مسئولان را به خداترسی، ایستادگی در برابر ظلم و جور و وحدت کلمه توصیه می‌کردند و امروز بیش از هر زمان دیگری باید این سیره امام مورد توجه جدی مسئولان قرار بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: با فاصله گرفتن برخی از مسئولان از اندیشه‌ها و دیدگاه‌های امام (ره) شکاف طبقاتی چه از حیث نگرشی و فرهنگی و چه از حیث اقتصادی نسبت به زمان حیات اتفاق افتاده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این پرسش که چه کسانی از به فراموشی سپردن دیدگاه‌های امام خمینی (ره) و یا تحریف این دیدگاه‌ها سود می برند؟، گفت: قطعاً افرادی که دلسوز نظام و انقلاب نیستند و در پی افراط و تفریطند و در هر شرایطی به فکر میدان دادن به هوای نفس و زیاده‌طلبی‌های نفسانی خود هستند، تمام تلاش خود را می‌کنند تا دیدگاه‌های الهی امام که در مقابل امیال شیطانی و نفسانی آنهاست به فراموشی سپرده شده یا تحریف شود.

ذوالقدر ادامه داد: در حالی که امام با افراط و تفریط در هر موضوعی از جمله مسائل مربوط به دفاع مقدس، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مخالف بودند، مخالفان سیره عملی و نظری امام (ره) درست عکس این دیدگاه‌ها را داشته و دارند به همین دلیل تمام تلاش خود را به کار می‌بندند تا سخنان و توصیه‌های امام کم اهمیت جلوه کند یا تحت‌الشعاع سایر مسائل کم اهمیت‌تر و فرعی قرار بگیرد.

رئیس‌جمهور استعفای وزیر آموزش و پرورش را پذیرفت
هم اکنون بخوانید

وی گفت: چه خوب است که اگر مطلب یا سخنرانی‌های امام خمینی (ره) از شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش می‌شود، به صورت گزینشی و در راستای تایید یک جریان سیاسی و دینی خاص نباشد. این کار تحریف و به انحراف کشاندن دیدگاه‌ها و اندیشه امام (ره) به ویژه برای نسلی که درکی از امام ندارند، می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی افزود: همه مسئولان در قوای سه‌گانه، امامان جمعه و جماعات و رسانه ملی وظیفه دارند دیدگاه‌ها و اندیشه‌های امام خمینی (ره) را به نحوی در جامعه ترویج کنند که مورد اقبال و پذیرش نسل جوان قرار گیرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

دکمه بازگشت به بالا