شاناهان: رزمایش‌های معلق شده میان آمریکا و کره جنوبی از سر گرفته نمی‌شوند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت آمریکا خطاب به پایگاه خبریانی که او را در سفر به سئول پایتخت کره جنوبی همراهی می‌کردند در پاسخ به سوالی درباره احتمال از سرگیری رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی که سال گذشته میلادی معلق شدند، گفت: من فکر نمی‌کنم فعلاً این کار ضرورتی داشته باشد.

آمریکا و کره جنوبی سال گذشته میلادی بعد از مذاکرات میان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سنگاپور چند رزمایش نظامی مشترک میان خود را به حال تعلیق درآوردند. با این حال از آن زمان به بعد مذاکرات واشنگتن و پیونگ یانگ در حالت بن‌بست قرار داشته است.

پاتریک شاناهان در ادامه صحبت‌هایش گفت، رهبران ارشد ارتش آمریکا به او گفتند که به رغم معلق شدن این رزمایش‌ها نظامیان حاضر در شبه جزیره کره همچنان از آمادگی نظامی لازم برخوردار هستند.

او خاطر نشان کرد که بعد از مذاکراتی که فردا دوشنبه در کره جنوبی انجام خواهد داد بیشتر درباره این موضوع صحبت خواهد کرد.

ترامپ سال گذشته میلادی بعد از اولین نشست‌اش با کیم جونگ اون در سنگاپور در اقدامی غیرمنتظره اعلام کرد که آمریکا رزمایش‌های نظامی مشترک تابستانی‌اش با کره جنوبی را معلق می‌کند و اعلام این مساله باعث تعجب بسیاری از مقامات آمریکایی شد و این مقام‌ها از این اقدام به عنوان امتیاز زودهنگامی برای کره شمالی انتقاد کردند.

با این حال از آن زمان تاکنون آمریکا و کره جنوبی رزمایش‌های سالانه خود برای فصل بهار را تبدیل به مانورهایی در ابعاد محدود کرده‌اند.

کرونا، پروازهای بین‌المللی پاکستان را زمین‌گیر کرد
هم اکنون بخوانید

شاناهان همچنین گفت که نمی‌تواند گزارش اخیر در رسانه‌ها مبنی بر اینکه کره شمالی فرستاده هسته‌ای خود به آمریکا را اعدام کرده، تأیید کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا