برداشت رسانه‌های غربی از خبرهای داخلی درباره یک قتل

به گزاش ایسنا، همزمان با انتشار اخبار قتل «میترا استاد» در صداوسیما و دیگر رسانه‌های داخلی، اغلب رسانه‌های غربی و آمریکایی با در نظر گرفتن اهداف خود به این خبر پرداختند.

نشریه «‌ایندیپندنت» با انتشار خبری با عنوان «ایران با اعتراف شهردار سابق تهران به قتل همسرش به لرزه درآمد»، «‌الجزیره» با خبری با عنوان «مقام بالارتبه پیشین ایران به قتل همسرش اعتراف کرد»، نشریه «‌تایم» با خبری با عنوان «مشاور پیشین رئیس جمهور به قتل همسر دوم خود اعتراف کرد» و «سی بی اس نیوز» با خبری با تیتر «مشاور پیشین رئیس جمهور به جرم قتل دستگیر شد» به این حادثه واکنش نشان دادند.

اما این تنها بخشی از عناوین رسانه‌های خارجی در ساعات اولیه انتشار اخبار مربوط به قتل «میترا استاد» بود. موج دوم خبرهایی که اغلب به صورت گزارش‌های تحلیلی منتشر شده است، به پس از روی آنتن رفتن گزارش‌های صداوسیما با تصاویری از محمد علی نجفی، اعتراف‌های وی و نشان دادن آلت قتل برمی‌گردد.

«نیویورک پست» و «واشنگتن پست» از جمله رسانه‌هایی هستند که با استفاده از این موج خبری بر روی آن سوار شده و مقاصد خود را دنبال کرده‌اند.

این روزنامه‌ها در روزهای اخیر با عناوینی چون «شهردار سابق تهران در حال نوشیدن چای به قتل همسرش اعتراف می‌کند» (واشنگتن پست) و «سیاستمدار ایرانی پس از اعتراف به شلیک به همسرش، همراه با مأموران پلیس چای می‌نوشد» (نیویورک پست) به موضوع این قتل پرداخته و آن را دستاویزی برای انتقادهای همیشگی به وضعیت ایران از جمله وضعیت زنان و … قرار داده‌اند.

«واشنگتن پست» در گزارشی با عنوان «‌تمام اشتباه‌هایی که ایران در جریان یک رسوایی تلویزیونی مرتکب شد» به نحوه پوشش خبری این حادثه در صداوسیما هم پرداخته است.

فراخوان پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر منتشر شد
هم اکنون بخوانید

در بخشی از این گزارش به غیرحرفه‌ای بودن بازرسی اسلحه توسط پایگاه خبری نیز اشاره شده است و چنین آمده است: «یک رسوایی عجیب و غریب طی هفته گذشته ایران را به لرزه درآورد. «محمدعلی نجفی» شهردار سابق تهران همسرش را به ضرب گلوله به قتل رساند، اما نحوه پوشش خبری صداوسیما ایران، موجب انتقادهای گسترده مردم این کشور شد.»

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

دکمه بازگشت به بالا