۱۸ هزار مقرری بگیر دوباره سرکار رفتند

کریم یاوری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حفظ و تثبیت ۳۵۰ هزار شغل در سال گذشته، گفت: حمایت مؤثر از ۱۸۴۰ بنگاه در راستای صیانت از نیروی کار و پایداری تولید، موجب تثبیت این میزان شغل در کشور شده است.

وی افزود: امسال هم سیاست تمرکز بر بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط را دنبال خواهیم کرد و بنگاه‌هایی که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی را با پرداخت تسهیلات مورد حمایت قرار خواهیم داد.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عین‌حال از اشتغال مجدد ۱۸ هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری خبر داد و گفت: پیگیری اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری در اولویت وظایف قانونی متولیان اجرای قانون بیمه بیکاری است و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مکلف شده زمینه آموزش مهارت‌های مورد نیاز بازار کار و بازآموزی مهارت کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری را از طریق آموزش در کارخانه‌ها یا مراکز این سازمان فراهم کند.

به گفته یاوری، کارفرمایان برای بهره‌مندی کارگران از مزایای قانونی بیمه بیکاری باید در تمام واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی نسبت به بیمه نیروهای خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت هرگونه تغییر یا بازسازی خط تولید برای بهینه کردن تولید و جابه‌جایی کارگاه و ماشین آلات از سوی کارفرمایان و سرمایه‌گذاران، کارگران در طول مدت زمان اصلاح و بازسازی با مصوبه شورای عالی کار تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای شناسایی و حل و فصل مشکلات بنگاه‌های تولیدی، کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید را در استان‌ها راه‌اندازی کرده است. این کارگروه‌ها ضمن رصد و شناسایی بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار، وظیفه پیگیری و بررسی وضعیت بنگاه‌ها و حل و فصل مشکلات آن‌ها را در دستور کار دارند.

بارندگی تهران ۷۰ درصد کمتر از حد نرمال است/بارش ۱۰ الی ۲۰ میلی‌متری در پی فعالیت سامانه اخیر
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا