وزارت خزانه‌داری آمریکا فهرست ارزی جدید خود را منتشر کرد

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا با ارسال گزارشی به کنگره نام ۲۱ کشور را ذکر کرده است که از دست کاری عمدی نرخ ارز به عنوان ابزاری برای بر هم زدن تراز تجاری به نفع خود استفاده می‌کنند. مهم‌ترین نکته این فهرست آن است که بر خلاف انتظار بسیاری از کارشناسان، نام چین در این فهرست دیده نمی‌شود و این مساله می‌تواند در راستای کاهش فضای تشنج‌آمیز با چین بر سر مذاکرات تجاری باشد.

نام ایرلند، ایتالیا، مالزی، سنگاپور و ویتنام به عنوان کشورهای جدید به این فهرست افزوده شده و نام آلمان، ژاپن، هند، سوئیس و کره جنوبی از این فهرست خط خورده است. فهرست ارزی وزارت خزانه داری آمریکا اکنون شامل ۲۱ کشوری است که متهم‌اند با دستکاری در نرخ برابری ارز به دنبال بر هم زدن توازن تجاری خود با آمریکا هستند.

در این گزارش آمده است: هیچ کدام از شرکای عمده تجاری آمریکا قوانین سال ۲۰۱۵ در خصوص نرخ ارز را نقض نکرده‌اند. در نخستین واکنش به این گزارش، بانک مرکزی سنگاپور اعلام کرد که این کشور اتهام دستکاری در نرخ ارز برای کسب مزیت رقابتی را رد می‌کند.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در پاسخ به سوال پایگاه خبریان در خصوص وجود ارتباط بین قرار ندادن نام چین در فهرست جدید و مذاکرات تجاری گفت که وزارت خزانه داری به همکاری با طرف چینی بر سر مسائل ارزی ادامه می‌دهد. ارزش یوان در برابر دلار طی یک سال اخیر بیش از هشت درصد کاهش داشته است. با این حال طرف آمریکایی از چینی‌ها خواسته است هر چه سریع‌تر به ابهامات در خصوص یارانه‌های سنگین دولتی و حمایت‌های ساختاری از یوان پاسخ دهد.

ساختمان نظام بانکی فروریختنی نیست
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا