محیط بانان در حفظ سلامت محیط زیست و امنیت ملی کشور نقش مهمی دارند

به گزارش ایسنا، نشستی با حضور سرهنگ محبت خانی فرماندهی یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست، حناساب رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی استان یزد، صالحی پور رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی استان، آخوندی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و جمعی از دیگر مسئولین و محیط بانان اجرایی در محل سالن اجتماعات اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد برگزار شد.

در این نشست سرهنگ جمشید محبت خانی ضمن تقدیر از تلاش‌های همه جانبه و دلسوزانه محیط بانان اجرایی در حفاظت از منابع آب، خاک و هوا تصریح نمود: حفاظت از این منابع برای تضمین سلامت جوامع انسانی، جانوری و گیاهی امری ضروری است.

فرماندهی یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست بر لزوم اجتماعی کردن مقوله محیط زیست و جلب مشارکت‌های مردمی تأکید کرد و آموزش محیط زیست در مدارس و دانشگاه‌ها را رکن اصلی ارتقا سطح آگاهی زیست محیطی برشمرد.

وی افزود: تنها در این صورت است که می‌توان انتظار داشت توسعه پایدار به مفهوم واقعی رقم خورده و تصمیمات غلط و سلیقه‌ای در حوزه محیط زیست به حداقل برسد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، سرهنگ محبت خانی با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر لزوم جمع آوری اسلحه‌های غیرمجاز، نقش و سهم محیط بانان محیط زیست را در کشف این اسلحه‌ها و تأمین امنیت ملی مهم دانست.

فرماندهی یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: با توجه به کمبود محیط بان اجرایی در استان وسیع یزد و سرانه فعلی محیط بانان استان (۱ نفر محیط بان در ۲۵۰۰۰ هزار هکتار)، تلاش خواهیم کرد تا در سال جاری سهمیه استخدامی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد را برای جذب محیط بان افزایش دهیم.

نکات کاربردی برای مراقبت از چشم ها
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا