شاخص بورس در یک قدمی فتح قله

به گزارش ایسنا، در این روزها باز هم قیمت‌ها در بورس تهران در حال رشد است و بازیگران این بازار شاهد رکوردشکنی‌های شاخص بازار هستند؛ به طوری که نماگر اصلی به قله تاریخی نزدیک شده است.

از ابتدای سال جاری با رشد قیمت‌ها در بورس شاخص‌های بازار سهام با رشد مواجه شد؛ به طوری که نماگر اصلی قله ۲۲۴ هزار و ۵۰۰ واحدی را رد کرد در حال حاضر ۱۱۳ واحد مانده که شاخص کل باز هم رکورد جدید ثبت کند.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۲۲۲ واحد رشد کرد و در تراز ۲۲۴ هزار و ۴۷۶ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۴۶۳ واحد رشد تا رقم ۵۱ هزار و ۲۶۴ بالا رفت.

شاخص آزاد شناور نیز با ۱۶۸۷ واحد افزایش رقم ۲۵۴ هزار و ۱۸۳ را تجربه کرد در این میان شاخص بازار اول ۹۳۶ واحد و شاخص بازار دوم ۲۲۶۷ واحد رشد کرد.

مخابرات ایران، بانک ملت، پتروشیمی مبین و گسترش نفت و گاز پارسیان هر کدام به ترتیب ۱۶۳، ۱۵۴ و ۱۲۶ و ۸۷ واحد به رشد شاخص‌های بازار کمک کردند. در طرف مقابل گروه مبنا گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و معدنی و صنعتی گل‌گهر هر کدام به ترتیب ۷۰ و ۶۶ و ۵۷ واحد در جهت کاهش شاخص‌های بازار پیش رفتند.

خودرویی‌ها بیش از ۷۱۷ میلیون سهم و اوراق مالی به ارزش بیش از ۱۲۴ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

در این گروه اکثر سهم‌ها توانستند بیش از چهار درصد رشد قیمت را نسبت به روز گذشته داشته باشند. همچنین در برخی از سهم‌ها شاهد صف‌های خرید بودیم.

درب کرکره ای پارکینگ ضد سرقت
هم اکنون بخوانید

در گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نیز بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی به ارزش ۱۰۶ میلیارد تومان دست به دست شد. در این گروه بیشتر سهم‌ها تا سقف ۲.۵ درصد نوسان قیمت داشتند.

دیگر گروه با ارزش معاملات قابل توجه، فلزات اساسی بود که با حجم معاملات حدود ۱۹۱ میلیون سهم و اوراق مالی به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومانی دست یافتند.

سیمانی‌ها امروز نیز ارزش معاملاتشان رشد کرد و با معامله ۱۹۵ میلیون سهم به ارزش ۹۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان دست یافتند. اما در عین حال بیشترین سهم‌های این گروه با کاهش قیمت و صف‌های فروش مواجه شد.

ارزش کل معاملات بورس تهران به رقم ۱۲۶ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۴.۴ میلیارد سهم و اوراق مالی طی ۳۱۷ هزار و ۷۷۹ نوبت داد و ستد بود.

شاخص کل فرابورس ایران نیز با ۱۲ واحد رشد در تراز ۲۸۰۰ واحدی ایستاد. ارزش معاملات این بازار رقم ۶۳۶ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات تا عدد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون سهم رشد کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا