جزییات ثبت سفارش اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان استعدادهای درخشان

به گزارش ایسنا، ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۹۹-۹۸ دوره های تحصیلی ابتدایی و متوسطه دوم (نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه استعدادهای درخشان از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com  و برابر جدول تقویم زمانی زیر انجام می شود:

بر این اساس ثبت سفارش گروهی و انفرادی کتب برای پایه دوم تا ششم ابتدایی، پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه، ‌ پایه هشتم و نهم کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش آموزان استعدادهای درخشان از ۲۰ فروردین شروع شده و تا ۲۰ خرداد ادامه دارد.

ثبت سفارش گروهی و انفرادی کتب درسی پایه اول دوره ابتدایی از ۲۳ تیرماه آغاز و تا پنجم شهریور ماه ادامه خواهد داشت. ثبت سفارش کتب پایه دهم دوره دوم متوسطه و پایه هفتم استعدادهای درخشان نیز از ۲۳ تیر تا ۱۶ شهریور انجام می‌شود.

مهلت اصلاح سفارشات نیز برای دوره‌های مذکور از اول مرداد تا ۱۶ شهریور تعیین شده است و توزیع کلیه کتب از استان به منطقه ۲۰ شهریور به اتمام می‌رسد و نهایتا تا ۲۷ شهریور به مدارس خواهد رسید تا در روز اول مهر در میان دانش آموزان توزیع شود.

چند نکته درباره شیوه ثبت نام و ثبت سفارش خرید کتاب درسی:

– دانش‌آموزان و اولیای آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند.

– برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، “رمز عبور” ورود به سامانه است.

آموزش و پرورش باید با هماهنگی وزارت علوم و سازمان سنجش مدل جایگزین کنکور را ارائه کند
هم اکنون بخوانید

– کتاب‌های درسی دانش‌آموزان دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه دوم شاخه‌های فنی و حرفه‌ای، کاردانش، رشته معارف اسلامی و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

– لازم است مدارس ضمن اطلاع رسانی به دانش‌آموزان به شرح جدول تقویم زمانی، نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۹۹-۹۸ با فرض قبولی دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری اقدام نمایند. در صورت عدم موفقیت دانش‌آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.

– مدارس موظف اند هرچه سریعتر با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اقدام و از ارجاع دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز به کافی نت‌ها پرهیز  کنند.

تبصره: دانش‌آموزان و اولیای آنان در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com نسبت به ثبت سفارش فردی اقدام کنند.

– تحویل کتاب درسی از اداره آموزش و پرورش منطقه به مدرسه، براساس سفارش‌های (فردی یا گروهی) پرداخت شده در سامانه خواهد بود. مدیران مدارس از منوی «آمار فروش مدرسه» حتماً تعداد دانش‌آموزان باقی مانده و بدون سفارش کتاب درسی را ملاحظه و نسبت به ثبت سفارش آنان اقدام کنند.

– دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) هستند و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

– به دلیل الکترونیک بودن فرآیند فروش و توزیع کتاب‌های درسی، کنترل ثبت سفارش کتاب درسی دانش‌آموزان از طریق سامانه امکان‌پذیر است؛ لذا درخواست ارائه نسخه چاپی (پرینت) برگ سفارش کتاب درسی از دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز ممنوع است.

پزشک ایرانی مقیم ترکیه از روشهای موفق کنترل ویروس کرونا می گوید
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا