بدری: طرح ساماندهی بازار خودرو تاثیر مثبتی هم از بُعد کیفیت و هم از بُعد قیمت دارد

صدیف بدری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تاثیر تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو در بازار خودرو، بیان‌ کرد: تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی از بعد افزایش کیفیت تولید خودروها و تکلیف خودروسازان به ساخت خودروهایی با استانداردهای بین‌المللی  قطعا تاثیر مثبتی در بازار خودرو خواهد گذاشت.

وی در ادامه اظهار کرد: در خصوص کنترل قیمت‌ها در این طرح خودروسازان مکلف شدند تا آنالیز قیمت تمام شده را با نرخ سود منطقی به شورای رقابت ارائه دهند و مبنای تصمیم گیری در خصوص قیمت خودروها قرار گیرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:  نرخ بازار نباید تعیین کننده قیمت خودرو باشد؛ بلکه ملاک باید قیمت تمام شده و نرخ سود منطقی باشد.

وی  در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به آزادسازی واردات خودروهای هیبریدی در این طرح، بیان‌ کرد: از آن جا که این خودروها از تکنولوژی روز دنیا برخوردار هستند، در بعد محیط زیستی و صرفه جویی در مصرف سوخت اهمیت دارد. بر این طرح واردات این خودروها از امتیازات و معافیت‌های مالیاتی و گمرکی برخوردار شد و تاثیر مثبتی در زمینه زیست محیطی خواهد گذاشت.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان اظهاراتش، تاکید کرد: به طور کلی تصویب این طرح تاثیر مثبتی را هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ قیمت در بازار خودرو خواهد گذاشت.

انتهای پیام

معرفی پمپ‌های برند BMV
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 18 =

دکمه بازگشت به بالا