ازدحام در قله اورست تنها عامل مرگ کوهنوردان نبوده است

به گزارش ایسنا، مدیر کل اداره گردشگری نپال عوامل دیگری از جمله شرایط بد آب و هوایی را در این مورد دخیل دانسته است.

از ابتدای فصل کوهنوردی در اورست تاکنون مرگ و مفقود شدن ۱۰ نفر از کوهنوردان تایید شده است.

با افزایش شمار کوهنوردانی که در ماه مه میلادی در تلاش برای فتح اورست هستند، تصاویری از صف‌های طولانی کوهنوردان در نزدیکی قله به طور گسترده‌ای در فضاهای مجازی منتشر شده است.

به گفته مدیر کل اداره گردشگری نپال در فصل بهار جاری ۳۸۱ نفر به اورست صعود کرده‌اند اما با توجه به کوتاه بودن طول دوره شرایط مناسب آب و هوایی برای صعود، شمار افرادی که در مسیرهای این قله هستند، “بیش از حد انتظار” بوده است.

هم‌چنین در بیانیه منتشر شده از اداره گردشگری نپال شمار قربانیان فتح اورست در فصل جاری هشت نفر گزارش شده است، هر چند شمار کشته‌شدگان و مفقود شدگان در مسیر فتح این قله تاکنون ۱۰ نفر اعلام شده بود.

یک کوهنورد ۴۴ ساله روز شنبه دقایقی پس از فتح قله اورست جان باخت. یک کوهنورد ۵۶ ساله ایرلندی نیز روز جمعه در چادر خود در مسیر قله جان خود را از دست داده و هم‌چنین احتمال داده می‌شود یک کوهنورد ایرلندی دیگر که از قله سقوط کرده است نیز جان خود را از دست داده باشد. علاوه بر این‌ها یک کوهنورد نپالی، چهار کوهنورد هندی، یک کوهنورد اتریشی و یک کوهنورد آمریکایی نیز تاکنون در تلاش برای فتح اورست کشته یا مفقود شده‌اند.

یک تشکیل‌دهنده تورهای محلی اعلام کرده که یکی از کوهنوردان هندی پس از این که به مدت بیش از ۱۲ ساعت در ترافیک ناشی از ازدحام بالای اورست گرفتار شده بود، به دلیل خستگی زیاد جان باخته است.

کدام کتاب‌ها تخفیف ۵۰ درصدی دارند؟
هم اکنون بخوانید

بنا بر گزارش بی بی سی، مدیر کل اداره گردشگری نپال ضمن ابراز تسلیت به خانواده قربانیان و دعا برای دیگر کوهنوردان، اظهار کرد: کوهنوردی در هیمالیا به خودی خود امری پرحادثه، پیچیده و حساس است که نیاز به آگاهی کامل دارد. با این حال حوادث غم‌انگیز در چنین ماجراجویی‌هایی اجتناب‌ناپذیر است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

دکمه بازگشت به بالا