آغاز طرح امداد و نجات ساحلی هلال احمر از نیمه خرداد

شاهین فتحی در گفت وگو با ایسنا درباره اجرای طرح امداد و نجات ساحلی در کشور گفت: متولی امداد و نجات ساحلی وزارت کشور است و ما هم به عنوان یکی از دستگاه‌های مشارکت کننده در این طرح حضور داریم. در این خصوص نیز کمیته‌ای در وزارت کشور تشکیل شده که جلساتی هم به منظور اتخاذ تدابیر و تمهیدات بهتر برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه با پایان امتحانات دانش آموزان و آغاز فصل تابستان عمدتاً در استان‌های شمالی کشور حوادث مرتبط با غرق شدگی رخ می‌دهد،اظهارکرد: در همین راستا نیز از اواسط خردادماه طرح امداد و نجات ساحلی را آغاز می‌کنیم و تیم‌های ما در سه استان ساحلی شمالی کشور یعنی مازندران، گلستان و گیلان حضور خواهند داشت و در این میان با توجه به اینکه حجم مسافران در استان‌های مازندران و گیلان بیشتر است تیم‌های ما نیز در این دو استان بیشتر خواهد بود.

فتحی با بیان اینکه طرح امداد و نجات ساحلی تا پایان تابستان و در صورت نیاز در هفته‌های اول مهرماه نیز ادامه خواهد داشت، اظهارکرد: علاوه بر این طرح تابستانی، ۲۰ پایگاه امداد و نجات ساحلی جمعیت هلال احمر در طول سال فعال است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه حضور امدادگران هلال احمر در طرح‌های سالم‌سازی دریاست، گفت: مردم باید توجه کنند که به هیچ عنوان نباید در مناطق شنا ممنوع شنا کنند. متأسفانه اکثر آمارهای غرق شدگی ما ناشی از شنا در مناطق «شنا ممنوع» است.

فتحی با هشدار نسبت به شنا کردن در رودخانه‌ها و پشت سدها نیز اظهارکرد: باید توجه جدی نیز به این مساله شود و امیدوارم که وزارت نیرو تمهیدات بیشتری در مورد شنا کردن در پشت سدها اتخاذ کند البته خود مردم نیز باید توجه داشته باشند که پشت سدها و رودخانه‌ها جای مناسبی برای شنا کردن نیست و در محل‌هایی هم که تابلوی «شنا ممنوع» نصب شده یعنی خطری وجود دارد که آن محل را برای شنا کردن ناامن کرده است.

دستور وزیر بهداشت درباره زلزله سی‌سخت/ تاکنون فوتی گزارش نشده است
هم اکنون بخوانید

وی در پایان گفت: افرادی که مسلط به شنا نیستند هم باید توجه داشته باشند که از حضور در عمق بیشتر از یک چهارم تا یک سوم بدنشان در آب خودداری کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا