بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن به کار خود پایان داد

به گزارش ایسنا، در ابتدای این آئین اسحاق‌زاده از قاریان کشور افغانستان آیاتی از قرآن را تلاوت کرد و پس از پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا جعفری معاون بین‌الملل نمایشگاه بیست‌وهفتم قرآن به سخنرانی پرداخت.

۲۰ نشست در بخش بین‌الملل

وی نمایشگاه قرآن را بزرگترین رویداد فرهنگی و قرآنی کشور دانست و گفت: کشورها و مؤسسات خارجی این دوره از نمایشگاه حضور اثرگذاری داشتند و غرفه‌های زیبا و جذاب آنها سبب جذب دوستداران و علاقه‌مندان قرآنی شد.

جعفری در ادامه گفت: پاکستان میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه بود و غرفه کشورهای عراق، یمن، فلسطین، بحرین، تونس، روسیه، نیجریه، مالزی، عمان و افغانستان بسیار اثرگذار بودند و همچنین، باید از مجمع جهانی تقریب، مجمع جهانی اهل بیت (ع)، کمیته فرهنگی ستاد اربعین، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، جامعة المصطفی (ص) العالمیه، ستاد بازسازی عتبات عالیات، معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه، مؤسسه آل یاسین و انجمن «شهید ادواردو آنیلی» نیز به خاطر حضور مؤثر در بخش بین‌الملل تقدیر کرد.

وی گفت: در مجموع ۲۰ نشست در بخش بین‌الملل برگزار شد و شب‌های ویژه نیز از اعتماد نو به نقل از برنامه‌های این بخش بود که رضایت قرآن‌دوستان را در پی داشت.

قرآن عنصر مشترک میان مسلمانان

در ادامه این آئین عبدالهادی فقهی‌زاده ضمن تبریک میلاد امام حسن (ع) گفت: نمایشگاه امسال شاهد حضور فعالان قرآنی از اقصی نقاط جهان اسلام بود.

وی در ادامه قرآن را عنصر مشترک میان مسلمانان دانست و گفت: قرآن سرچشمه عشق و اعتقادات است و هیچ مسلمانی نیست که به قرآن عشق نورزد و به این کتاب الهی اعتقاد راسخ نداشته باشد.

جشنواره فجر در انتظار چراغ سبز کرونا
هم اکنون بخوانید

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: اگرچه مسلمانانی هستند که در عرصه دینداری عملی لغزش پیدا می‌کنند، اما هیچ مسلمانی نیست که به آیات کلام وحی عشق نورزد.

وی با تأکید بر این که اگر ایمان و عمل همقدم شوند، ایمان واقعی جان می‌گیرد، گفت: ما قرآن را کتاب زندگی و معنای زندگی می‌دانیم، چون در قرآن یک آیه هم خطاب به مردگان نیست و همه آیات خطاب به زندگان است.

فقهی‌زاده در پایان پیام سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تقدیر و تشکر از شرکت‌کنندگان بخش بین‌الملل را تقدیم آن‌ها کرد و ابراز امیدواری کرد که میهمان ویژه نمایشگاه قرآن در سال‌های آینده فلسطین آزادشده از چنگال صهیونیست‌های غاصب باشد.

در ادامه، کلیپی تصویری از جایگاه قرآن و آموزه‌های اهل بیت (ع) در قوانین جمهوری اسلامی ایران و معرفی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین، دوره‌های گذشته نمایشگاه قرآن در بخش بین‌الملل پخش شد.

گرد آمدن زیر سایه قرآن

محمود واعظی مدیر بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن سومین سخنران آئین پایانی بود که گردهم آمدن در سایه قرآن را سزاوار شکرگزاری دانست و گفت: خدا را شاکریم که این توفیق حاصل شد که ۱۷ کشور زیر سایه قرآن گردهم آیند و بگویند که کتاب، قبله و الله ما واحد است.

واعظی در پایان از دانشجویان خارجی حاضر در بخش بین‌الملل و مؤسسات شرکت‌کننده در این بخش تقدیر کرد.

در پایان این آئین، تابلوهای مزین به آیات قرآن و هدایایی به رسم یادبود به تمامی غرفه‌ها و مؤسسات شرکت‌کننده در این بخش اهدا شد.

علی قمصری با «تار ایرانی» به کرج رسید/ لغو اجرا در کاروانسراهای «ینگی مام» و کاخ «سلیمانیه» یک روز پیش از موعد
هم اکنون بخوانید

در این آئین محمدعلی کیانی مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سید مفید حسینی کوهساری معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه و نمایندگان غرفه‌ها و مؤسسات خارجی این دوره از نمایشگاه و جمعی از فعالان قرآنی حضور داشتند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا