ایجاد لاین ویژه تأیید صلاحیت شرکتهای دانش‌بنیان حوزه سلامت/بسته‌های حمایتی ازتولید اقلام تحریمی

به گزارش ایسنا، اسماعیل قادری فر ذاکری امروز در مراسم امضای قرارداد سرمایه‌گذاری صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران که در محل این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه موضوع جریان نوآوری و تبدیل شدن دانشگاه به یک دانشگاه نوآور در دوران مدیریت دکتر ذاکری شتاب بیشتری گرفته و هم‌زبانی و همدلی بین دانشگاه علم و صنعت ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیشتر شده است، شعار این دانشگاه را “سرآمد در علم و فناوری و پیشرو در اقتصاد دانش‌بنیان” عنوان و ابراز امیدواری کرد بتوان جریان نوآوری را با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان پیوند داد.

وی با اشاره به اینکه سه مرکز نوآوری در دانشگاه علم و صنعت ایران در حال اجرایی شدن هستند، گفت: یک مرکز آذر ماه سال گذشته با حضور دکتر ستاری، معاون علمی رییس‌جمهور افتتاح شد. ضمن آنکه دو مرکز دیگر نیز در ۶ ماه اول سال در مجموعه سوله‌های مکانیک و مجموعه سابق انتشارات دانشگاه راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: بعد از این جلسه نشستی را در زمینه توسعه ناحیه نوآوری دانشگاه علم وصنعت ایران و استفاده از ظرفیت‌های عمومی دانشگاه به این منظور برگزار خواهیم کرد تا تأثیرگذاری دانشگاه در توسعه فناورانه را شاهد باشیم.

قادری با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از این منظر خود را در تأمین مالی، توسعه زیرساختها و از همه مهمتر بازارسازی برای شرکتها مکلف می‌داند، از انتظار دو تا ۵ ساله شرکت‌های دانش‌بنیان در اداره کل تجهیزات پزشکی برای اخذ مجوز انتقاد کرد و گفت: با تدبیر دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هماهنگی ایجاد شده که تمام امور مربوط به اخذ مجوز به صورت یکپارچه در سازمان غذا و دارو انجام شود، همچنین طی تفاهم‌نامه‌ای که بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با سازمان غذا و دارو انجام شده، بنا شده است تا یک لاین وی‌آی‌پی برای تأیید صلاحیت شرکتهای دانش‌بنیان ایجاد شود و این نهادها قول داده‌اند که پروسه سه ساله تأیید صلاحیت را به یک سوم کاهش دهند. البته این به معنای کاهش سخت‌گیری در اخذ استانداردها و تس‌های کارآزمایی بالینی حوزه سلامت نیست. بلکه در راستای سیاست توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری انجام می‌گیرد.

اعلام رنگ بندی جدید کرونا/۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز
هم اکنون بخوانید

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی برای تولید اقلام تحریمی خبر داد و گفت: به عنوان مثال الکترود گرافیکی از نیازهای روز صنعت فولاد است که تلاش شده از تولید آن حمایت شود و به این منظور از ظرفیت‌های دانشگاه استفاده کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: اعتبارات مناسبی در صندوق نوآوری و شکوفایی به صندوق خطرپذیر پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران تزریق شده است. قرار گرفتن یک شرکت سرمایه‌گذاری در کنار صندوق خطرپذیر یک هوشمندی راهبردی به حساب می‌آید که صندوق پژوهش و فناوری را به یک صندوق پژوهش و فناوری خطرپذیر دولتی تبدیل کرده و می‌تواند از منابع مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی برخوردار باشد.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: آنچه دکتر خیاطیان، عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در صحبتهایشان نگفتند، این بود که تا ۹ برابر سرمایه ثبتی صندوق‌های پژوهش و فناوری تسهیلات خط اعتباری به صندوق‌ها اعطا خواهد شد، ضمن آنکه معادل نصف سرمایه آنها به صورت نقد برای سرمایه‌گذاری مستقیم در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در منظومه راهبری علم و فناوری کشور ابزارهای سیاسی مناسب به وجود آمده، اهمیت حمایت از استارتاپ‌ها را کسب و کار در توسعه زیست بوم فناوری دانست و خاطر نشان کرد: طی دو تا سه سال گذشته شاهد بروز و ورود نسل جدید استارتاپ‌های حوزه فناوری بودیم، از جمله آنکه شتاب دهنده تخصصی تجهیزات پزشکی نیز راه‌اندازی شده است.

حوزه دانشگاه بر محیط عمومی جامعه تاثیرگذار است
هم اکنون بخوانید

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پایان فرصت تحریم را بهار علمی در کشور توصیف کرد و گفت: از این فرصت در جهت تعمیق جریان علمی با رویکرد توسعه فناوری استفاده خواهیم کرد و امیدواریم شاهد رونق تولید و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان باشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا