یک طلبه کامرونی: سعی می‌کنیم نمایشگاه قرآن را در کامرون برگزار کنیم

احمد اومونو در گفت‌وگو با ایسنا، در حاشیه «چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد» در خصوص آداب و رسوم کشور کامرون در ماه مبارک رمضان و چگونگی برگزاری نمایشگاه قرآن در کامرون اظهار کرد: ما سعی می‌کنیم که نمایشگاه قرآن و عترت در کامرون برگزار شود ولی هنوز این کار را شروع نکردیم؛ چون نیاز به کار دارد. اگر نمایشگاه قرآن برگزار کنیم، ایرانیان را دعوت می‌کنیم تا ببینند کامرونی‌ها چطور درباره قرآن و عترت کار می‌کنند.

این طلبه افزود: من تقریباً دو سال است ک ه اینجا هستم؛ کشور کامرون در غرب آفریقا قرار دارد، جمعیت آن ۳۰ میلیون نفر هستند و مسلمانان تقریباً ۴۰ درصد هستند و شیعیان آن تقریباً یک درصد هستند.

احمد اومونو ادامه داد: مذهب تشیع و اهل بیت تقریباً از سال ۱۹۹۹ به کامرون وارد شد. یک عالم و محقق کامرونی به ایران سفر کرده و با علمای اینجا مباحثه کرده و پس از آن به کامرون برگشت و مذهب تشیع را معرفی کرد و تا به امروز الحمدالله تعداد ماه ۱۰۰۰ نفر شده است. ما در کامرون مدارس اهل بیت را برپا کردیم و سعی می‌کنیم که مردم با مذهب اهل بیت آشنا شوند.

وی اظهار کرد: در ماه رمضان در کامرون همه مردم سعی دارند که هر شب همه افطار کنند و هر روز قرائت قرآن برگزار می‌شود؛ ما اهل سنت را به مساجدمان دعوت می‌کنیم و اهل سنت هم ما را به مساجدشان دعوت می‌کنند؛ به دلیل این‌که مشکل بین شیعه و سنی که در بعضی کشورها وجود دارد، الحمدللّه در کامرون وجود ندارد. ما با هم چه شیعه و سنی و مسیحی به خاطر انسانیت با هم زندگی می‌کنیم.

رحیمی جهان آبادی: مدعی العموم باید به موضوع دوچرخه سوار آلمانی ورود می‌کرد
هم اکنون بخوانید

احمد اومونو عنوان داد: نمایشگاه قرآن در مشهد خیلی عالی بوده؛ ایران کشوری است که امنیت دارد و رئیس جمهور اسلامی دارد که درباره تبلیغ اسلامی خیلی زحمت می‌کشد. مردم ایران خیلی از لحاظ علمی به نمایشگاه علاقه‌مندند؛ هر روز می‌آیند و از کشورهای خارجی که اینجا هستند، سوال می‌پرسند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + شش =

دکمه بازگشت به بالا