تاکید بر محوری بودن مساله فلسطین در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

به گزارش ایسنا، در این نشست که به دو زبان فارسی و عربی برگزار شد، سیدمحمد تراهی از کارشناسان و اساتید حوزه مقاومت و فلسطین به صورت آنلاین با حاضران در ارتباط بود و مباحثی را درباره نشست مطرح کرد.

لاله افتخاری با بیان اینکه فلسطین موضوع یک منطقه و یک نسل و سرزمین نیست؛ بلکه مسئله امت اسلام است، تأکید کرد: هر چند واژه فلسطین به صراحت در قرآن نیامده است؛ اما ویژگی‌هایی که از قداست این مکان حکایت دارد، در قرآن آمده است.

وی افزود: آیه نخست سوره اسرا «سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَی بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الأَقْصَی الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ» از سرزمین فلسطین سخن گفته است؛ سرزمینی که مبارک و مقدس است و بعدها بیت‌المقدس نام گرفت و قبله‌گاه نخست مسلمانان شد.

افتخاری تصریح کرد: فلسطین زادگاه بسیاری از پیامبران الهی و قدمگاه آنان است و پیامبر (ص) از آنجا به معراج رفت و امروز مقاومت این منطقه و شهادت و ایستادگی در برابر اسرائیل و باور به وعده‌های الهی در جهان مطرح شده است.

وی در پایان پیشنهادهایی را در راستای حمایت از ملت فلسطین ارائه کرد که برگزاری باشکوه‌تر روز قدس، تشکیل کمیته‌ها و گروه‌های تخصصی برای دفاع از حقوق فلسطین و زنان و کودکان فلسطینی در عرصه بین‌الملل و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای فلسطینی از جمله این پیشنهادها بود.
انجام اقدامات تحریمی علیه اسرائیل در عرصه‌های مختلف از سوی کشورهای حامی فلسطین، قرار دادن درسی در کتب درسی دانش آموزان با موضوع فلسطین و راه‌اندازی هشتگ‌ها و کمپین‌های دفاع از فلسطین و محکومیت جنایات اسرائیل در آستانه روز قدس از دیگر پیشنهادهای ارائه شده از سوی لاله افتخاری در این نشست بود.

تخفیف ۵ تا ۴۰ درصدی هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی به دارندگان هنرکارت
هم اکنون بخوانید

سیدمحمد تراهی- از کارشناسان و اساتید حوزه مقاومت و فلسطین از دیگر سخنرانان بود که در ارتباط آنلاین با حاضران بیان کرد: فلسطین مقر پیامبران و نزول آیات آسمانی بوده است و آیه اول سوره اسرا که در این نشست به آن اشاره شد، بیانگر مقدس بودن این سرزمین است.

وی افزود: رکن اساسی برای مقاومت در قرآن، ایمان راسخ به خداوند و استفاده از تمام توان مادی و معنوی برای مقابله با دشمن است و در آیه ۲۴۹ سوره بقره «کَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثیرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ وَ اللَّهُ مَعَ الصَّابِرینَ قَلیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثیرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ وَ اللَّهُ مَعَ الصَّابِرینَ: چه بسیار گروه‌های کوچکی که به فرمان خدا، بر گروه‌های عظیمی پیروز شدند» به این مسئله اشاره دارد.

حامد شیخ‌پور- از دیگر کارشناسان حوزه فلسطین و مقاومت نیز در ادامه به تأکید قرآن بر عدم استفاده از خشونت در مسیر مقاومت در برابر فلسطین اشاره کرد و گفت: از آنجا که اسلام دین رحمت است، مسلمانان اجازه ابراز خشونت در برابر دشمن را ندارند.

وی افزود: آیات با موضوع جنگ بدر بر این مسئله تأکید دارد که خدا سربازان اسلام را در چشم دشمن بزرگ جلوه داد و همین مسئله سبب شکست دشمنان شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 18 =

دکمه بازگشت به بالا