چلسی منینگ به زندان بازگردانده شد

به گزارش ایسنا، چلسی منینگ، تحلیلگر سابق اطلاعاتی ارتش آمریکا به آنتونی ترنگا، قاضی دادگاه فدرال الکساندریا در ویرجینیا گفت، ترجیح می‌دهد “از گرسنگی بمیرد” تا اینکه در مقابل هیات منصفه دادگاه شهادت دهد و کاری را انجام دهد که دولت بر آن پافشاری دارد. او که هم‌اکنون ۶۲ روز در زندان به سر برده- که ۲۸ روز آن در سلول انفرادی بوده- اکنون با مجازات حبس تا ۱۸ ماه روبه‌رو است.

ترنگا همچنین به مجازات منینگ، پرداخت جریمه مالی را نیز اضافه کرده است. در صورتی که منینگ به عدم شهادت و همکاری با دادگاه ادامه دهد و در زندان بماند، پس از ۳۰ روز برای هر یک روزی که در زندان بماند، ۵۰۰ دلار جریمه خواهد شد و اگر بازداشت او به ۶۰ روز برسد، جریمه روزانه او به ۱۰۰۰ دلار افزایش خواهد یافت.

به گزارش روزنامه گاردین، دادستانان ویرجینیا امیدوارند با وادار کردن منینگ به شهادت بتوانند سرانجام جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس را محاکمه کنند.

منینگ در ویدئویی که هفته پیش پس از آزادی از زندان منتشر کرد، گفت: هرگز در مقابل این هیئت منصفه و هیچ هیئت منصفه دیگری شهادت نخواهم داد. دولت می‌داند که نمی‌تواند من را وادار کند.

وکیل منینگ پس از جلسه این دادگاه گفت: در سال ۲۰۱۰ چلسی تصمیم گرفت که طبق اصولش اجازه دهد جهان ذات واقعی جنگ نامتقارن را ببیند. این مساله نشان می‌دهد که آمریکا همیشه بیشتر نگران افشای چنین اسنادی بوده تا محتوای این افشاگری‌ها.

انتهای پیام

سفر وزیر خارجه عربستان به تاجیکستان
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − شانزده =

دکمه بازگشت به بالا