پیش‌بینی ۳۳ طوفان در فصل طوفان‌ مکزیک

به گزارش ایسنا، طبق اعلام این آژانس طی نشست ملی حفاظت مدنی مکزیک در برابر باران‌ها و طوفان‌های گرمسیری، از ۳۳ طوفان پیش‌بینی شده، ۱۹ مورد طوفان‌های شدید بوده و باقی آن‌ها تنها طوفان‌های گرمسیری هستند.

بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته ۱۹ مورد از این طوفان‌ها خطرناک بوده و در اقیانوس آرام شکل خواهند گرفت و ۱۴ مورد از آن‌ها نیز در اقیانوس اطلس تشکیل خواهند شد.

اگر چه تعداد طوفان‌های پیش‌بینی شده‌ در مسیر مکزیک کمتر از تعداد طوفان‌های ثبت شده در این کشور در سال قبلی میلادی (۲۰۱۸) بوده اما این تعداد از میانگین‌های کلی تاریخ این کشور بالاتر برآورد شده است.

به گفته مقامات هواشناسی مکزیک با توجه به وقوع یک پدیده ضعیف “ال نینو” انتظار می‌رود دمای هوا با افزایش مواجه شده و در نتیجه طوفان‌های احتمالی بیشتری شکل بگیرد. 

“ال نینو” یک پدیده طبیعی است که شامل نوسانات درجه حرارت سطح اقیانوس در قسمت استوایی اقیانوس آرام بوده و با تغییراتی در جریان جوی سطحی همراه است. این پدیده تاثیرات عمده‌ای بر الگوهای آب و هوایی و اقلیمی در بسیاری از نقاط جهان دارد.

طبق پیش‌بینی‌ها از این ۳۳ طوفان که در نزدیکی مکزیک شکل خواهد گرفت به احتمال بسیار زیاد چهار تا شش طوفان وارد خاک این کشور خواهد شد. 

بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، ۳۷ طوفان در هر دو ساحلِ اقیانوس آرام و اطلسِ مکزیک در طول فصل طوفان مکزیک سال گذشته میلادی (۲۰۱۸) به ثبت رسید که ۱۱ مورد از آن‌ها شامل طوفان‌های شدید و رده بالا بودند.

انتهای پیام

برنامه پرداخت عوارض به سال آینده موکول نشود
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

دکمه بازگشت به بالا