نامزد جمال خاشقجی: دنیا هنوز هیچ کاری نکرده است

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، خدیجه جنگیز، نامزد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف سعودی که در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید، به کمیته فرعی امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: نمی‌توانم بفهمم که جهان تا به هنوز کاری در این باره انجام نداده است. هنوز نمی‌توانم بفهمم که چرا کاری در این باره صورت نگرفته و افرادی که مسئول این جنایت هستند، با عقوبت جدی روبه‌رو نشده‌اند. احساس می‌کنم که خواب می‌بینم!

خدیجه جنگیز آخرین فردی بود که خاشقجی را پیش از ورودش به کنسولگری عربستان در استانبول مشاهده کرد؛ خاشقجی روز دوم اکتبر سال گذشته میلادی وارد این ساختمان شد اما هرگز بازنگشت.

این روزنامه نگار مخالف سعودی توسط گروهی از عاملان سعودی در داخل کنسولگری کشته و مثله شد و همین امر خشم جامعه جهانی را در پی داشت.

نامزد این روزنامه نگار مقتول ادامه داد: هنوز نمی‌دانیم که او را چرا کشتند. نمی‌دانیم که جسدش کجاست.

وی خواستار اتفاق نظر برای مجازات عربستان شد و از واشنگتن نیز خواست تا نسبت به آزادی زندانیان سیاسی در عربستان کاری انجام دهد.

مقام‌های آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که مقام‌های عالی رتبه ریاض در مرگ خاشقجی دست داشته‌اند. ریاض اما دخالت محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را در این اقدام رد می‌کند.

نامزد جمال خاشقجی همچنین گفت، به این امید به واشنگتن آمده تا نسبت به انجام واکنشی قوی‌تر به قتل جمال خاشقجی کمک کند.

وی همچنین گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا چند ماه زودتر از وی دعوت کرده بود تا به کاخ سفید برود اما به دلیل اینکه بابت واکنش ترامپ مطمئن نبود، زودتر به آمریکا نیامد.

الجزایر از خنثی سازی طرح خرابکارانه برای تعطیلی انتخابات ریاست جمهوری خبر داد
هم اکنون بخوانید

خدیجه جنگیز ادامه داد: فکر می‌کنم ما بین دو مساله حق انتخاب داریم. یا ما باید تظاهر کنیم که هیچ اتفاقی نیفتاده یا باید اقدامی انجام دهیم و تمامی منافع خود، منافع بین‌المللی و سیاسی را کنار بگذاریم و بر ارزش‌های یک زندگی بهتر تمرکز کنیم.

وی همچنین آمریکا را “سنگری در حمایت از افکار و حقوق بشر” توصیف کرد و ادامه داد: به نظرم این یک آزمون برای آمریکاست و فکر می‌کنم که این آزمونی است که می‌توان و باید از آن عبور کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 12 =

دکمه بازگشت به بالا